Gradska uprava Prokuplja uvela alkotestiranje i testiranje zaposlenih na opijate

Izvor: JužneVesti.com, 23.Maj.2023, 14:57

Gradska uprava Prokuplja uvela alkotestiranje i testiranje zaposlenih na opijate

Najmanje dva puta godišnje na slučajnom uzroku, ali i svaki put kada postoji sumnja ili saznanje da je neko od njih u alkoholisanom stanju, zaposleni u Gradskoj upravi Prokuplja testiraće se na prisustvo alkohola u organizmu u samoj zgradi lokalne samouprave. U slučaju sumnje, zaposleni će se testirati i na prisustvo drugih opijata u nadležnoj zdravstvenoj ustanovi, a ukoliko se utvrdi prisustvo alkohola i droga, zaposleni će se privremeno udaljiti sa posla i protiv njih će se pokrenuti >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << disciplinski postupak.

Testiranje na alkohol i drogu uvedeno je krajem aprila, kada je Načelnica Gradske uprave Nevena Jović donela "Pravilnik o načinu i postupku provere alkoholisanosti i/ili uticaja drugih opijata zaposlenih u Gradskoj upravi Grada Prokuplja", a koji je počeo da se primenjuje početkom maja.

Kako u njemu stoji, on se donosi "radi zaštite zaposlenih i stranaka od opasnosti koju može izazvati zaposleni pod dejstvom alkohola i droga, kako sebi tako i drugima, a sve u cilju sprečavanja nastanka štete po lica i imovinu".

Pravilnik se odnosi na sve zaposlene, ali i na druge osobe koje obavljaju poslove u poslovnim prostorijama Gradske uprave - izvođače radova, studente na stručnoj praksi, volontere, kao i sva druge osobe koje po bilo kom osnovu obavljaju rad u prostorijama Gradske uprave.

Zaposlenima je zabranjeno unošenje/konzumiranje alkoholnih pića i drugih opojnih sredstava u bilo kom obliku u poslovnim prostorijama Gradske uprave i drugim prostorima gde obavljaju rad. Zabranjen je dolazak na rad i prisustvo na radnom mestu u alkoholisanom stanju ili pod dejstvom drugih opojnih sredstava u toku radnog vremena - stoji u Pravilniku.

Njime je propisana nulta tolerancija, odnosno zaposleni ne smeju imati ni malo alkohola u krvi - "pod alkoholisanim stanjem podrazumeva se prisustvo alkohola u organizmu u vrednosti većoj od 0,00% ", stoji u Pravilniku.

Provera prisutnosti alkohola u organizmu zaposlenog vrši se korišćenjem alkometra ili dregera, kojim se vrši merenje koncentracije alkohola u dahu, a čiji se rezultati mogu koristiti i kao dokaz na sudu.

Kalibraciju alkometra vrši Gradska uprava na 6 meseci ili i ranije ako aparat sam prikaže da mu je potrebno baždarenje, a proveru zaposlenih da li su pijani radiće "Komisija za alkotestiranje", koja ima tri člana i koja može biti stalna na period od četiri godine ili može da se obrazuje po potrebi.

Komisija, po zahtevu načelnika Gradske uprave, vrši proveru alkoholisanosti zaposlenog kome je naloženo alkotestiranje u nekoliko slučaja - po dostavljenom obaveštenju neposrednog rukovodioca u slučaju sumnje ili saznanja da je zaposleni pod dejstvom alkohola, kada zaposleni svojim ponašanjem vidno ostavlja utisak da je pod uticajem alkohola ili kada se zaposleni na radnom mestu zatekne kako konzumira alkohol.

Takođe i u slučaju povrede ili incidenta na radu, ako postoji sumnja da je to zbog alkohola ili u slučajevima kada se proceni da je ponašanje zaposlenog uzrokovano upotrebom alkohola. Gradska uprava ima svoj alkometar; ilustracija; foto: MUP

Načelnik Gradske uprave, kao i rukovodioci užih unutrašnjih jedinica dužni su da:

- ne dozvole početak rada, odnosno, odmah prekinu započeti rad zaposlenom kada postoji sumnja da su pod uticajem alkohola ili drugih opojnih sredstava;

- spreče unošenje i upotrebu alkohola ili drugih opojnih sredstava za vreme rada, odnosno nalože uklanjanje istih ukoliko u kontroli bude utvrđeno njihovo prisustvo u poslovnim prostorijama Gradske uprave;

- udalje sa rada, iz radnih prostorija i radne okoline zaposlenog koji je pod uticajem alkohola ili drugih opojnih sredstava - stoji u Pravilniku.

Najmanje dva puta godišnje sprovodiće se preventivna provera alkoholisanosti, a zaposleni koji će biti testirani određuju se metodom prostog slučajnog uzorka.

Kako stoji u Pravilniku, provera se obavlja u prisustvu neposrednog rukovodioca zaposlenog koji se testira ili osobe koju odredi načelnik, a nakon izvršene provere Komisija sačinjava zapisnik o izvršenom alkotestiranju.

Ako zaposleni odbije proveru prisustva alkohola u organizmu, načelnik Gradske uprave izdaje nalog za alkotestiranje zaposlenog u nadležnoj zdravstvenoj ustanovi i zaposleni je u obavezi da se u roku od jednog sata od dobijanja naloga testira, a ukoliko i to odbije automatski će se smatrati da je pod uticajem alkohola.

U slučaju da zaposleni iskaže sumnju u tačnost merenja prisustva alkohola u organizmu, može, u roku od jednog sata od završetka provere od strane Komsije da se javi nadležnoj zdravstvenoj ustanovi radi provere prisustva alkohola u organizmu, o svom trošku - piše u Pravilniku.

Za razliku od alkohola, provera drugih opojnih sredstava radi se u nadležnoj zdravstvenoj ustanovi i to u roku od jednog dana od trenutka kada je zaposlenom uručen nalog za testiranje na opijate.

Zaposleni ima rok od 24 sata i da dostavi rezultate testiranja, troškove testiranja platiće poslodavac ukoliko se utvrdi da nema prisustva droge u organizmu, a ako se utvrdi da ipak ima prisustva psihoaktivnih supstanci u organizmu zaposlenog, troškovi testiranja se refundiraju od zaposlenog.

Kada se alkotestiranjem utvrdi prisustvo alkohola ili se utvrdi prisustvo opijata, zaposleni se privremeno udaljava sa posla i protiv njega se pokreće disciplinski postupak.

Ako odbije da napusti radno mesto, obezbeđenje može pozvati i policiju da im asistira.
Pogledaj vesti o: Prokuplje

Nastavak na JužneVesti.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JužneVesti.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JužneVesti.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.