Izvor: Vostok.rs, 16.Okt.2019, 17:19

RT: Pravljenje ruskog nadzvučnog putničkog aviona: Prvi let će obaviti modifikovani MiG-29

RT: Pravljenje ruskog nadzvučnog putničkog aviona: Prvi let će obaviti modifikovani MiG-29

Prvi let onog što će na kraju postati ruski nadzvučni poslovni avion bi se mogao dogoditi za tri do četiri godine, ali za demonstraciju će biti iskorišten modifikovani borbeni avion MiG-29, pomoću kojeg će se testirati izgled budućeg aviona. Letovi supersoničnih putničkih aviona bili su uobičajeni pre nekoliko decenija, ali na kraju su i ruski Tu-144 i Francuski "konkordi" izumrli, delimično zbog bezbednosnih problema, a delom i zbog toga što su bili skupi i preglasni. Nekoliko kompanija sada pokušava da se vrati nadzvučnim putničkim avionima, uključujući "Spajk aerospejs", "Bum supersonik" i "Lokid Martin". U Rusiji se nekoliko vodećih vazduhoplovnih laboratorija i proizvođača udružilo ranije ove godine radi istog cilja.
Tu-144, foto: © RIA Novosti / Lev Polikašin, "Tupoljev" Tu-144 bio je prvi supersonični putnički avion na svetu. Prvi let je imao 31. decembra 1968, tri meseca pre konkurentskog "Konkorda". Zvučni zid je prvi put probio 5. juna 1969. a u redovan saobraćaj je ušao 1975. godine u kompaniji "Aeroflot" na liniji između Moskve i Alma Ate. Avion je povučen iz putničkog saobraćaja 1. juna 1978. godine i korišten je za teretni saobraćaj na relaciji Moskva-Habarovsk. Ukupno je napravio 102 leta od kojih 55 u putničkom saobraćaju. Mogao je da razvije brzinu od 2.340 km/h. Jedan od članova ruskog programa "TsAGI" će podići svoj prvi demonstratcioni avion u vazduh 2022. ili 2023. godine, rekao je u intervjuu rukovodilac programa Kiril Sipalo. „Najverovatnije će to biti MiG-29 sa svojim redovnim RD-33 motorima i drugom opremom. Naravno, to neće biti stvarni superzvučni putnički mlaznjak. To će biti prototip koji će nam pomoći da finalizujemo kako će avion izgledati“, dodao je Sipalo. "TsAGI" je vodeći istraživač aerodinamike sa sedištem u Moskvi i već nekoliko godina radi na izgledu na način da smanji zvučni udar. Zvučni zid ili zvučna barijera je fizička pojava koja nastaje kada se izjednače brzine izvora zvuka i zvuka i kada se u jednoj tački dodiruju svi oscilirajući talasi zvuka i oscilirajući talasi izvora zvuka. U toj tački je akumulirana maksimalna oscilatorna energija. Ta moćna energetska tačka se zove zvučni zid ili zvučna barijera, ali dizajneri se nadaju da će ga svesti na razumne nivoe usmerujući udarne talase jedni protiv drugih. Nekadašnji nadzvučni avion "Tupoljev" Tu-144, sa karakterističnim iskrivljenim kljunom na aviu-sajmu MAKS-2019, foto: Foto: © RIA Novosti / Ilья Pitalev Najnoviji model koji predlažu prikazan je u avgustu na avio-sajmu MAKS u blizini Moskve. Leteći demonstrator (modifikovani MiG 29) pomoći će "TsAGI"-ju da unapredi ono što su do sada radili na testovima sa vetrom. Trenutno su usmereni na proizvodnju aviona dugačkog 38 metara, koji može da krstari brzinom od 1,8 mahova sa doletom od 6.000 do 8.000 km, ali bi se to moglo promeniti pošto traže kombinaciju operativnih troškova i brzine, visine i oblika tela da bi avion bio sasvim odgovarajući. Avion će imati nekoliko funkcija koje će pomoći da se ukroti zvučni udar. Koristiće se neobična konfiguracija krila koja se zove „galebovo krilo“, sa unutrašnjim delovima koji su okrenuti prema gore, a vrhovi savijeni vodoravno i pomalo do leđa na vrhovima. Otvori za vazduh, koji su glavni izvor buke u nadzvučnom avionu, postavljeni su na vrh. Rešavanje problema sa bukom biće samo deo onoga što je potrebno. Putničkom avionu će takođe trebati potpuno novi motor, razvijen s obzirom na ekonomičnost u potrošnji goriva. Rusija ima motore koji mogu dovesti avion do supersoničnih brzina, ali svi oni dolaze iz vojske i čudovišta su u potrošnji kerozina. Sipalo veruje da bi nadzvučni putnički avion mogao biti komercijalno uspešan ako bi bilo duplo brže vreme putovanja, sa cenom karte za oko 20 procenata višom od današnje poslovne klase. „Nadamo se da će rad na motoru biti paralelan našem radu na demonstratoru“, dodao je Sipalo. "Obično je potrebno pet do sedam godina da se napravi motor, tako da ako posao počne sada, to može biti završeno negde 2025. ili 2026. godine." Izvor: Vostok / RT

Nastavak na Vostok.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vostok.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vostok.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.