Todorić „pobedio“ Miškovića

Izvor: Glas javnosti, 16.Avg.2008, 09:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Todorić „pobedio“ Miškovića

BEOGRAD - Kompanija „Frikom“, koja je u vlasništvu hrvatskog „Agrokora“ Ivice Todorića, dala je najbolju ponudu za prodaju 70 odsto preduzeća za proizvodnju, preradu i promet poljoprivrednih proizvoda „Nova sloga“ iz Trstenika ispred „Delte agrara“ Miroslava Miškovića. Hrvatski biznismen je tako posle kupovine „Frikoma“, „Idee“, >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << „Dijamanta“ i Kikindskog mlina ušao i na srpsko tržište flaširanih voda jer „Nova sloga“ poseduje mineralnu vodu „mivela“. Preko „Frikoma“ Todorić je ponudio četiri miliona evra za trsteničko preduzeće, 11 miliona evra za investicije i prihvatio minimalne obaveze iz socijalnog programa. „Delta agrar“ je drugorangirani učesnik sa 3,3 miliona evra i pet miliona evra za investicije. Konzorcijum „Univerzala TPM“ i „Plime M“ iz Kruševca dao je najmanje, samo milion evra za kapital i 6,1 za investicije.

Firma iz Trstenika je u javnosti osim po mineralnoj vodi „mivela“ poznata i po fabrici začina „Povit“. Raspolaže sa 30 hektara građevinskog zemljišta, a ima 10 hektara poljoprivrednog zemljišta, livada i vinograda. Glavna delatnost mu je proizvodnja mineralne vode, začina, sušenog povrća, goveđeg i svinjskog mesa, a od opreme ima 21 liniju za flaširanje vode, liniju za sušenje povrća, zamrzavanje voća, za preradu grožđa i proizvodnju vina. „Nova sloga“ ima 152 zaposlena i dug od 1,2 miliona evra.

PRVI „KNJAZ MILOŠ“

Proizvođači flaširanih voda u Srbiji u prvoj polovini 2008. godine prodali su 309,1 milion litara vode, što je devet miliona više nego u istom periodu lane. Najveće učešće u prodaji od 28,85 odsto, imao je „Knjaz Miloš„ iz Aranđelovca, iza njega je „BB Minakva“ iz Novog Sada sa 22,10 odsto, „Voda Vrnjci“ iz Vrnjačke Banje sa 12,9, „Vlasinska rosa“ sa 9,01 i „Heba“ 6,38.

Preuzimanjem „Nove sloge“ najbogatiji hrvatski biznismen ulazi preko domaćeg brenda na tržište mineralne vode koje je jedan od najunosnijih poslova, i gde će mu konkurent biti najbogatiji Srbin, Mišković, koji proizvodi mineralnu vodu „gala“. Trgovina vodom nije novina za Todorića jer u Hrvatskoj ima fabriku „Jamnicu“ čiji se brend „jana“ prodaje i u Srbiji. Polovina uvoza voda na naše tržište potiče baš iz Hrvatske. U Srbiji se flaširana voda troši dvostruko manje nego u evropskim zemljama. Todorić i Mišković su pre dve godine najavili ujedinjeni nastup na našem ali i regionalnom tržištu, ali zvanično ništa od toga. Todorić, prema napisima hrvatske štampe, pomaže Miškoviću na tamošnjem tržištu, pa se u tom slučaju kalkuliše i da zauzvrat njegova trgovina „Idea“ ima širom otvorena vrata u Srbiji.

„Agrokor“ je stigao u Srbiju 2003. godine kada je na tenderu kupio najvećeg srpskog proizvođača smrznute hrane „Frikom“, što ih je sa socijalnim programom i investicijama koštalo više od 40 miliona dolara. Konkurent u ovoj privatizaciji bila im je grčka „Delta“. Hrvati su se pokazali kao dobre gazde, a ovo preduzeće iz Padinske skele, nadomak Beograda, ratosiljalo se ranijih dugova od 13 miliona evra i svake godine beleži rast profita. Godinu dana kasnije, „Agrokor“ je pazario od „Delte“, doduše indirektno preko inostranog fonda fabriku ulja „Dijamant“, gde su za 67 odsto vlasništva dali 30 miliona evra.

Preko „Dijamanta“ i „Frikoma“ Todorić je vlasnik Kikindskog mlina. „Ideu“ je kupio od Envera Muhovića, što je bila odskočna daska za otvaranje poznatih hipermarketa. Hrvat je vlasnik i trgovina „Svislajon Gros“ koje je pazario od Rodoljuba Draškovića, a cilj mu je da u Srbiji pokriva 20 odsto tržišta.

Nastavak na Glas javnosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.