
Izvor: JUGpress.com, 15.Jun.2020, 12:52
Oricio : Svima su potrebni mediji koji su nezavisni i profesionalni
LESKOVAC
Svima su potrebni mediji koji su nezavisni i profesionalni, izjavio je šef Misije OEBS u Srbiju Andrea Oricio u intervjuu za Regionalnu informativnu agenciju JUGpress.
On je rekao da je Kancelarija za demokratske institucije i ljudska prava (ODIHR) odgovorna za ovaj deo posmatranja izbora.
“Oni su oformili i specijalnu jedinicu koja će se baviti posmatranjem i predizbornog i izbornog postupka i doneće ocenu kako je sve to proteklo”, dodao je >> Pročitaj celu vest na sajtu JUGpress.com << Oricio u odgovoru na pitanje FoNewta da li se OEBS zanima za predizbornu kampanju i kako ocenjuje njen dosadašnji tok?
Ipak, “ODIHR nije u mogućnosti da rasporedi dugoročne i kratkoročne posmatrače zbog trenutnih okolnosti ali da će imati osnovnu misiju koja će posmatrati sve aspekte kampanje sam izborni proces i daće saopštenje nakon svega”, objasnio je Oricio.
Na pitanje kako ocenjuje situaciju sa medijima u Srbiji I konstataciju da su pritisci na medije koje ne kontroliše vlast sve veći i pri tome kao da se posebno zaboravlja na pritiske koje trpe lokalni mediji i koji su skoro pred zatvaranjem, Oricio je odgovorio “Mediji su osnova svakog demokratskog društva i pogotovu u situaciji sa pandemijom smo videli koliko mediji znače kada se obraćaju građanima, ali su i građanima potrebni mediji”.
“ Mi smo se uključili u rad na medijskoj strategiji na poziv Vlade Republike Srbije. U januaru je ta strategija usvojena i sada radimo na sredstvima za inplementaciju te strategije”, dodao je Oricio.
Konstatuje da su “svima potrebni mediji koji su nezavisni i profesionalni, tako da je to izazov za svaku zemlju, a ne samo Srbiju”.
Na pitanje da li je na temu lokalnih medija razgovarao sa gradonačelnikom Leskovca, prilikom nedavnog susreta I da je Regionalna informativna agencija JUGpress primer odnosa lokalnih vlasti prema medijima koji nisu pod njihovom kontrolom, profesionlano rade svoj posao I pitaju kako s etroši novac gradjana, Oricio je rekao da “o tome nisu razgovarali jer to nije bila tema posete” I da nisu razgovrali ni o “predizbornom period”. “ Mislim da će medijska strategija upravo doprineti da se ovakve stvari ubuduće sagledavaju na bolji način i da svi imaju pravo da se prijave i učestvuju. Inplementacija strategije je, zapravo, pravi izazov”, ponovio je Oricio.
I ovo Vam može biti interesantno