38. filmski festival u Roterdamu

Izvor: B92, 21.Jan.2009, 12:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

38. filmski festival u Roterdamu

Posle nekoliko godina traženja novog festivalskog formata kojim bi zadovoljio oprečne interese publike, autora, filmskih profesionalaca koji na Roterdam dolaze uglavnom zbog produkcione pijace Sinemart, festival se u ličnosti direktora festivala Rutgera Volfsona, u svom drugom mandatu, odlučio za radikalni rez uključujući i promenu poznatog festivalskog logoa, bengalskog tigra u skoku.

Iako su kontroverze pratile njegovo postavljanje na ključno festivalsko mesto, Volfson >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << kaže da se odlučio za drastičnu promenu jer će ona omogućiti da festival lakše prikaže promene koje odlikuju savremeni film ali i likovne umetnosti.

Period između odlaska dugogodišnjeg selektora Sajmona Filda i ovogodišnjeg festivala odlikovale su manje promene unutar postojećih programskih sekcija i traženje novih formata koji bi zadovoljili šarenoliku publiku čiji ukus varira od kinotečki orijentisanih filmofila, preko ljubitelja "arthouse” konfekcije do fanova ekstremnih žanrova poput horora, jakuza filmova i svega ostalog što bi prosečnog bioskopskog gledaoca nateralo u bekstvo iz sale glavom bez obzira.

Glavni program je podeljen u tri sekcije u kojima se i dalje odslikava uticaj eksperimentisanja u post-Fildovskom periodu.

Program Svetla Budućnost apsorbuje potprogram zvan Sturm und Drang: The Cinema of the Future i spaja ga sa takmičarskom selekcijom za nagradu VPRTO Tigar, s idejom da će to omogućiti lakše prepoznavanje novih talentovanih autora.

Programska sekcija Spektar predstavlja filmove etabliranih autora čiji pristup filmu predstavlja nekomrecijalnu viziju filmske umetnosti koju je festival originalno podržavao od samog osnivanja i zamenjuje potprogram Time and Tide.

Za festivalske sladokusce treća programska sekcija predstavlja najveći izazov jer spaja presotale sporedne programe definisane u prošlih nekoliko godina i one koji su postojali više godina, poput kinotečkog potprograma "Cinema Regained", autorske retrospektive Ježija Skolimovskog, Paola Benvenutija i Petera Lehtija koje su do prošle godine prikazivane pod zajedničkim nazivom Autor u žiži.

U ovu programsku sekciju Signali apsorbovan je i potprogram koji je sa velikim uspehom održavan u ponoćnim terminima festivala-Roterdamerung, ovog puta tematski posvećen podžanru horor filma o duhovima, kroz 18 filmova iz Indonezije, Vijetnama, Filipina, Tajlanda, Hong Konga, Koreje i Japana.

Najuočljivija promena je odricanje od festivalskog logoa Maksa Kismana koji od 1996. godine krasi sve foršpane, majice, plakate, katalog i nagradu VPRO Tigar.

Festival se svečano otvara večeras filmom iz nezavisne američke produkcije The Hungry Ghosts (nema nikakve veze sa horor selekcijom "Hungry Ghosts" iz sekcije Signali) Majkla Imperiolija, poznatog epizodiste iz serije Sopranos.

Svakodnevne izveštaje specijalnog izveštača sa festivala u Roterdamu možete čitati na portalu B92 kultura tokom sledećih deset dana.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.