Privatnost u modernom digitalnom okruženju je nemoguća?

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 05.Maj.2019, 19:46   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Privatnost u modernom digitalnom okruženju je nemoguća?

Uprkos besu i brizi koji okružuju visokoprofilne skandale o deljenju podataka, uključujući i slučajeve kada je Facebook kompanijama Netflix i Spotify omogućio brisanje privatnih poruka korisnika, više od polovine korisnika interneta, smatra da je potpuna privatnost u modernom digitalnom svetu nemoguća.

Istraživanje je sprovedeno u decembru 2018. godine. Ispitano je 11.887 korisnika na globalnom nivou.

Mnogi često rizikuju kada je reč o zaštiti integriteta svojih >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << podataka i ličnosti na internetu, ali uz potencijalno veliku cenu i posledice.

Čak 56 odsto ispitanika je mišljenja da je nemoguće očuvati privatnost u savremenom digitalnom okruženju. Uprkos realnim posledicama koje se dovode u vezu sa pogrešnom upotrebom ličnih podataka ili njihovim zapadanjem u pogrešne ruke, svaka peta (18 odsto) osoba bi sa zadovoljstvom žrtvovala svoju privatnost i podelila podatke, ukoliko bi zauzvrat dobila nešto na poklon.

Kratkoročni pristup za dugoročnu štetu

Više od trećine ispitanika (39 odsto) bi čak prihvatilo novac za koji bi nepoznatoj osobi dali pun pristup svojim privatnim podacima. S obzirom na to da je veća verovatnoća da će korisnici interneta podeliti svoje privatne podatke ukoliko nešto mogu da dobiju zauzvrat, ovaj kratkoročni pristup može prouzrokovati dugoročnu štetu.

Nedavni slučajevi kao što su tvitovi Džejmsa Gana ili Gevina Harta, pokazuju da podaci koje voljno delite na internetu, mogu kasnije da vas ugroze na načine koje ne možete ni da zamislite, dovodeći u pitanje vaš ugled i karijeru.

Poslodavci i potencijalni poslodavci sve češće pretražuju društvene mreže kao što su Linkdin, Instagram i Facebook, kako bi potvrdili da su njihovi zaposleni i potencijalni kandidati ugledni i da svojim aktivnostima ne dovode kompaniju u nezgodan položaj.

Zaposleni bi isto tako trebalo da budu obazrivi u vezi sa tim koliko otkrivaju o sebi i svom poslu na društvenim mrežama, navodi se u saopštenju kompanije Kaspersky Lab.

Ugroženo može biti i radno mesto

Podaci pokazuju da je 57 odsto poslodavaca na društvenim mrežama naišlo na sadržaj zbog kojeg nisu zaposlili kandidata, a trećina je kaznila ili otpustila postojećeg zaposlenog zbog sadržaja koji su podelili na internetu.

Istraživači su utvrdili da se više od četvrtine (26 odsto) ispitanika našlo u situaciji da je bez njihove dozvole pristupljeno njihovim privatnim podacima, a taj broj raste do 31 odsto, kada su u pitanju osobe starosti između 16 i 24 godine.

Više od trećine ispitanih je dozivelo stres zbog ove situacije. Ovaj broj se povećao do 42 odsto među onima starosti između 16 i 24 godine a svaka peta osoba doživela je novčani gubitak, dok je četvrtina uznemiravana spamovima i reklamama.

Četvrtina korisnika interneta prekriva veb-kamere

Podaci dobijeni u istraživanju govore da 62 odsto ispitanika štiti svoje uređaje šiframa kako bi očuvali privatnost informacija. Trećina (35 odsto) redovno proverava i menja podešavanja privatnosti na uređajima, servisima i aplikacijama koje koriste, što se povećava do 42 odsto za one starosti između 16 i 24 godine i nešto više od četvrtine (28 odsto) za one koji imaju više od 55 godina.

Četvrtina ispitanika prekriva svoje veb-kamere kako bi sačuvala privatnost podataka a svaki peti muškarac kodira podatke, što čini svaka deseta žena.

Stručnjaci zato preporučuju da razmislite dva puta pre nego što objavite nešto na društvenim mrežama. Takođe, savetuju da ne treba deliti šifre onlajn naloga, da onlajn privatnost treba shvatiti ozbiljno i da je najbolje preuzimati samo legitimne aplikacije za skladištenje i zaštitu osetljivih podataka.

Izvor: RTS

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Povezane vesti

Kaspersky: „Trećina korisnika bi prodala svoje privatne podatke nekome koga ne poznaju“ 

Izvor: PCAxe.com, 06.Maj.2019, 12:08

Nesmotreno deljenje podataka na internetu zarad kratkoročnih dobitaka čini potrošače izloženijim nego što su očekivali, navodi se u novom istraživanju kompanije Kaspersky Lab. Uprkos besu i brizi koji okružuju visoko–profilne skandale o deljenju podataka, uključujući... The post Kaspersky:...

Nastavak na PCAxe.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.