Ljubav ili uhođenje? Kaspersky objašnjava kako da prepoznate „crvene zastavice“ u digitalnim vezama

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 13.Feb.2025, 17:25

Ljubav ili uhođenje? Kaspersky objašnjava kako da prepoznate „crvene zastavice“ u digitalnim vezama

Istraživanje kompanije Kaspersky otkriva da skoro polovina ispitanika (47%) izražava zabrinutost zbog kršenja digitalne privatnosti od strane svojih partnera. Pomažući pojedincima da prepoznaju ove „crvene zastavice“, postave zdrave granice na internetu i izgrade poverenje bez narušavanja privatnosti, kompanija osnažuje parove da grade odnose zasnovane na poštovanju, sigurnosti i pravoj digitalnoj slobodi.

Granica između brige i kontrole u digitalnom prostoru >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << može biti suptilna u modernim vezama. Uhođenje, posebno onlajn uhođenje, često se pogrešno shvata kao izraz intenzivnog interesovanja ili zabrinutosti. Međutim, ova zabluda zanemaruje činjenicu da digitalna ponašanja poput praćenja poruka, praćenja lokacije ili pristupanja nalozima, mogu postati kontrolišuća, pa čak i štetna. Prema nalazima kompanije Kaspersky, 23% ispitanika iskusilo je onlajn uhođenje od strane nekoga sa kim su se pre toga zabavljali, što pokazuje koliko lako digitalni alati mogu zamagliti granicu između brige i kontrole. Iako tehnologija nudi nove načine za izgradnju poverenja, ona takođe postavlja važna pitanja o privatnosti i ličnom prostoru u vezama.

„Ovog Dana zaljubljenih želimo da ohrabrimo parove da postave zdrave digitalne granice, kako bi tehnologija jačala njihove veze, a ne postala alat za manipulaciju,“ kaže Ana Larkina, stručnjak za privatnost u kompaniji Kaspersky. „Brižni partner će uvek poštovati vašu privatnost i neće pitati za lozinku, podsticaće sigurnost bez njenog iskorišćavanja i podržavaće vaše onlajn prisustvo bez kontrole. Ako ljubav zahteva odricanje od digitalne slobode, to nije ljubav – to je uhođenje.“

Kompanija Kaspersky dosledno predvodi napore za rešavanje problema digitalnog nasilja i zloupotrebe tehnologije. Godine 2019. kompanija je u svojoj Android aplikaciji uvela zaštitu od spajvera i tako postala prva kompanija koja je korisnicima ponudila snažnu odbranu od stalkervera. Iste godine, kompanija je postala jedan od suosnivača Koalicije protiv Stalkervera koja okuplja privatne IT kompanije, nevladine organizacije, istraživačke institucije i organe za sprovođenje zakona u borbi protiv intruzivnog softvera i podizanje svesti o digitalnom zlostavljanju. Ono što je započelo sa 10 aktera sada je preraslo u mrežu od više od 40 organizacija, koje već pet godina zajedno rade na borbi protiv sajber uhođenja i pružanju podrške žrtvama.

Godine 2024. kompanija Kaspersky je pokrenula Vodič za podizanje svesti o uhođenju, tj. novu inicijativu koja uključuje psihologe i žrtve uhođenja. Kombinujući stručnost iz više oblasti, ovaj vodič ne samo da pomaže korisnicima da prepoznaju znake uhođenja i preduzmu zaštitne mere, već i omogućava žrtvama da ih čuju, inspirišući druge da povrate osećaj sigurnosti i kontrole.

Nadovezujući se na svoju posvećenost borbi protiv onlajn i oflajn uhođenja, kompanija Kaspersky je nedavno predstavila funkciju „Ko me špijunira“ u svojim Android aplikacijama. Ova inovacija ne samo da otkriva stalkerver, već i identifikuje sumnjive Bluetooth uređaje koji mogu biti korišćeni za praćenje van mreže. Proširujući svoje zaštitne mogućnosti, kompanija Kaspersky nastavlja da osnažuje pojedince da preuzmu kontrolu nad svojom bezbednošću i privatnošću. Više informacija pronađite na zvaničnom sajtu.

Ovog Dana zaljubljenih, hajde da slavimo ljubav koja štiti a ne zadire, ljubav koja neguje a ne kontroliše. Inspirisani tradicionalnim bračnim zavetima, kreirali smo set Digitalnih zaveta, tj. savremeni vodič za ljubav, poverenje i privatnost u digitalnom prostoru. Ovi zaveti pomažu parovima da grade veze zasnovane na međusobnom poštovanju, sigurnosti i nezavisnosti, starajući se da tehnologija ojača ljubav, a ne da je potkopa.

Prijavite se za Advertiser Serbia Daily Newsletter
Pogledaj vesti o: Kaspersky

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.