Izvor: B92, 07.Jun.2012, 21:25 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Evo kako je Ikea osvojila Ameriku
Stranim prodavcima nameštaja nije lako da uđu na američko tržište. Međutim, Ikea je ipak uspela. Bivši Ikein izvršni predsednik Anders Dahlvig otkriva tajnu.
Nadmetanje na tržištu maloprodaje je ogromno, troškovi poslovanja su visoki, zemljišta su skupa, troškovi osoblja su visoki a industrija proizvodnje nameštaja je slaba, piše Business Insider.
Ikea se izdvojila i njena strategija se >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << isplatila tokom narednih osam godina, pa je Ikea otvorila vrata svojih trgovina širom zemlje. Iako Ikea većinu prodaje ostvaruje u Evropi, u Americi je dospela do solidne pozicije, zazuzevši drugi po nivou tržišni udeo 2009. godine.
Zapravo, nakon ulaska na američko tržište 1985. godine, Ikea je provela gotovo deceniju boreći se s malom prodajom. Nije otvorila nijednu novu prodavnicu između 1993. i 1999. godine. Ali konačno, Ikea je ipak shvatila kako da uspe na tom tržištu. Evo i kako.
Fokusiranje na najjače Ikeine proizvode
Spavaće sobe i kuhinje su proizvodi koji su morali da postanu "pokretač rasta prodaje", jer su oni predstavljali Ikeinu snagu.
Agresivno zadržavanje niske cene
Ikein prioritet uvek je bio držanje cena na što je moguće nižem nivou, ali su za to u Americi bili potrebni dodatni koraci. Bilo je potrebno radikalno redukovati osoblje i stvoriti stabilno radno okruženje u prodajnim objektima i održati operacije u trgovinama pojednostavljenima.
Ekonomija razmera
Bez toga ne bi postojao način da Ikea zadrži svoju konkurentsku poziciju. Ikea je morala da doda tonu novih trgovina ukoliko je htela da ulaže u marekting na odgovarajući način i da bi mogla da uspostavi lokalnu proizvodnju. "Jedini način da ostvarite razvoj stabilne dobiti u SAD je da imate lokalni izvor da biste zaštitili od volatilnosti tečaja", kaže Dahlvig.
Kako je Ikea osvojila Ameriku
Izvor: S media, 08.Jun.2012, 07:39
Nadmetanje na tržištu maloprodaje je ogromno, troškovi poslovanja su visoki, zemljišta su skupa, troškovi osoblja su visoki a industrija proizvodnje nameštaja je slaba, piše Business Insider...SOS marketi se gase?..Ikeu političari zalud mole..Inspektori love kupce bez računa..Zapravo, nakon...