Evo kako je Ikea osvojila Ameriku

Izvor: B92, 07.Jun.2012, 21:25   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Evo kako je Ikea osvojila Ameriku

Stranim prodavcima nameštaja nije lako da uđu na američko tržište. Međutim, Ikea je ipak uspela. Bivši Ikein izvršni predsednik Anders Dahlvig otkriva tajnu.

Nadmetanje na tržištu maloprodaje je ogromno, troškovi poslovanja su visoki, zemljišta su skupa, troškovi osoblja su visoki a industrija proizvodnje nameštaja je slaba, piše Business Insider.

Ikea se izdvojila i njena strategija se >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << isplatila tokom narednih osam godina, pa je Ikea otvorila vrata svojih trgovina širom zemlje. Iako Ikea većinu prodaje ostvaruje u Evropi, u Americi je dospela do solidne pozicije, zazuzevši drugi po nivou tržišni udeo 2009. godine.

Zapravo, nakon ulaska na američko tržište 1985. godine, Ikea je provela gotovo deceniju boreći se s malom prodajom. Nije otvorila nijednu novu prodavnicu između 1993. i 1999. godine. Ali konačno, Ikea je ipak shvatila kako da uspe na tom tržištu. Evo i kako.

Fokusiranje na najjače Ikeine proizvode

Spavaće sobe i kuhinje su proizvodi koji su morali da postanu "pokretač rasta prodaje", jer su oni predstavljali Ikeinu snagu.

Agresivno zadržavanje niske cene

Ikein prioritet uvek je bio držanje cena na što je moguće nižem nivou, ali su za to u Americi bili potrebni dodatni koraci. Bilo je potrebno radikalno redukovati osoblje i stvoriti stabilno radno okruženje u prodajnim objektima i održati operacije u trgovinama pojednostavljenima.

Ekonomija razmera

Bez toga ne bi postojao način da Ikea zadrži svoju konkurentsku poziciju. Ikea je morala da doda tonu novih trgovina ukoliko je htela da ulaže u marekting na odgovarajući način i da bi mogla da uspostavi lokalnu proizvodnju. "Jedini način da ostvarite razvoj stabilne dobiti u SAD je da imate lokalni izvor da biste zaštitili od volatilnosti tečaja", kaže Dahlvig.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Kako je Ikea osvojila Ameriku

Izvor: S media, 08.Jun.2012, 07:39

Nadmetanje na tržištu maloprodaje je ogromno, troškovi poslovanja su visoki, zemljišta su skupa, troškovi osoblja su visoki a industrija proizvodnje nameštaja je slaba, piše Business Insider...SOS marketi se gase?..Ikeu političari zalud mole..Inspektori love kupce bez računa..Zapravo, nakon...

Nastavak na S media...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.