Uglješa Mitrović: Svesni smo otpora, ali sadašnji tarifni sistem bi doveo do kolapsa

Izvor: Blic, 08.Jan.2015, 13:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Uglješa Mitrović: Svesni smo otpora, ali sadašnji tarifni sistem bi doveo do kolapsa

Novi tarifni sistem pravedniji je nego prethodni koji je doveo do urušavanja sistema javnog prevoza u gradu, rekao je Uglješa Mitrović, direktor Direkcije za javni prevoz.

Prethodni sistem doveo je do toga da se iz gradskog budžeta gradski prevoz mesečno dotira sa čak milijardu dinara. Mesečna potrošnja goriva iznosi pet miliona litara i to takođe Grad mora da plati, kaže Mitrović.

- Napravili smo tarifni sistem u kome smo pojeftinili cenu po kategorijama ne >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << bi li što veći broj njih prešao na mesečne karte, pa tako oni koji se svakodnevno voze gradskim prevozom sada mogu da uštede oko 300 dinara mesečno. Novim tarifnim sistemom uspostavili smo kategorije kojima skoro 200.000 penzionera prevoz nastavlja da plaća isto ili čak i manje. Tako je prvi put za one čije su penzije do 10.000 dinara prevoz potpuno besplatan, dok oni čije su penzije od 10 do 25 hiljada dinara plaćaju kao i do sada, 470 dinara godišnje - kaže Mitrović.

Mitrović je precizirao da sugrađani neće imati dodatnih troškova jer se kartice neće menjati, već se sve izmene unose softverski, a ceo posao moguće je obaviti na ukupno 14 mesta u gradu.

- Prisustvo penzionera na mestu prijave nije obavezno već umesto njih može doći neko drugi i ostaviti njihov penzioni ček. Prvi na redu su penzioneri sa primanjima do 25.000 i oni imaju rok do 1. februara, dok oni koji imaju penzije preko te sume, to treba da učine od 1. februara do 1. marta i njih ćemo o svemu blagovremeno obavestiti – rekao je Uglješa Mitrović.

On je istakao da je novom tarifnom sistemu prethodio višemesečni rad i analiza i kazao da se radi o mnogo poštenijem sistemu nego što je to ranije bio slučaj, jer je cena smanjena onima koji prevoz koriste svakodnevno, među kojima su studenti, đaci, zaposleni.

Kao ilustraciju neodrživosti dosadašnjeg stanja, Mitrović je naveo podatak da se na godišnjem nivou pored prodatih karata godišnje iz gradskog budžeta za gradski prevoz izdvajalo 14.800.000.000 dinara, da je šverc dostigao nivo od čak 60 odsto.

- Mora da se krene od početka, stabilizuje prihod, kupe novi autobusi. To je moguće jačom kontrolom i novom tarifnom politikom. Važno je da smo krenuli sa mrtve tačke, svesni smo otpora, ali odgovorno tvrdim da bismo ostankom na sadašnjem načinu naplate javni prevoz u gradu doveli do potpunog kolapsa. Sada imamo situaciju da se prihodi povećavaju, poboljšava se i sistem kontrole, smanjen je broj onih koji se švercuju, saradnja sa svim nadležnim organima je na visokom nivou i očekujemo sve bolje efekte u budućnosti – kazao je Uglješa Mitrović.

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.