
Izvor: B92, 22.Dec.2016, 19:17 (ažurirano 02.Apr.2020.)
U 2017. godinu ulazi 2.6 milijardi korisnika smartfona
U trenutku kada zakoračimo u 2017. godinu, 2.6 milijardi ljudi koristiće pametne telefone, što će činiti trećinu svetske populacije, podaci su poslovne platforme Statista.com.
Tolika zastupljenost mobilnih telefona dovešće do velikih promena u mnogim sferama života, pre svega u komunikaciji, zabavi, edukaciji, ali i poslovanju, kupovini i oglašavanju, navodi se u saopštenju švajcarske softverske agencije Namics, čiji su stručnjaciu analizirali na koji način će te >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << tehnološke promene uticati na potrošače.
Prema podacima sa Hostingfacts.com, već sada ima više onih koji internetu pristupaju putem pametnih telefona (52.7 odsto), nego preko desktopa, dok se čak 4 od 5 korisnika smartfona odlučuje za kupovinu na internetu putem pametnog telefona.
Promena navika prouzrokovana ovom tehnološkom revolucijom, dovela je do razvoja mobilnog poslovanja poznatog kao "m-commerce", koji olakšava savremenom potrošaču kupovinu i pretraživanje proizvoda pomoću mobilnih aplikacija.
"Istraživanja pokazuju da tzv. m-commerce raste brže u odnosu na e-commerce, i to 200 odsto brže, pa je sve više onih koji mesto za svoje usluge i proizvode kupcima nude i na mobilnim platformama", objašnjava Ketrin Simon iz Namicsa, švajcarske agencije za razvoj softvera i poslovnih mobilnih aplikacija.
Dodaje da, bilo da je reč o malim i srednjim preduzećima, ili verlikim korporacijama, svi bez razlike moraju da prepoznaju važnost integracije biznis aplikacija za mobilne uređaje - ukoliko žele da su prisutni i vidljivi na tržištu.
"Mobilne aplikacije nisu zahtevne za telefone, ne zahtevaju jaku internet konekciju, nemaju u sebi mnogo teških elemenata poput video snimaka, zbog čega su pristupačne i jednostavne za upotrebu. Svaka aplikacija nudi i mogućnost bežičnog plaćanja, pa za kupovinu nije fizički potrebna bankovna kartica, već samo njen broj", navodi Simon.
"Živimo u vremenu u kome se proizvodi i usluge nalaze na našim smartfon ekranima. Izbor je postao virtuelan, kao i novac. Prodavci razmišljaju kao kupci - ukoliko je potrebno platiti račune, izabrati nameštaj ili kupiti poklon, mobilne biznis aplikacije nude im samo klik do ispunjenja, stoga možemo da očekujemo da će u 2017. godini ovakav način poslovanja biti sve prisutniji, zaključuje Ketrin Simon iz Namicsa.