Izvor: marketingITD.com, 29.Avg.2014, 14:08   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Mini Srbija i „slučaj Countryman“

Dvadeset petog jula na Brankovom mostu u Beogradu desila se tragedija. Ubijen je dvadesetjednogodišnji Luka Jovanović, dok je sa drugarima pokušavao da popravi kola koja su stala. Ubica se nije zaustavio i pružio pomoć mladiću, već je pobegao sa mesta zločina. I dok su vesti bile preplavljene raznima spekulacijama i spinovima, Lukin otac je mirno protestovao na Brankovom mostu apelujući na policiju da pronađe ubicu njegovog sina.
Ubrzo su se na društvenim mrežama aktivirali >> Pročitaj celu vest na sajtu marketingITD.com << ljudi, kreirali hashtag #ZaLuku i pridružili se Lukinom ocu, Bojanu Jovanoviću, na protestima na Brankovom mostu. Svi su želeli da znaju šta se dešava, a jedna od najvažnijih informacija koja se provlačila po medijima i mrežama bila je da je Luku ubio vozač MINI Countrymana.
Ove su nas vesti potresle kao građane i aktiviste, kao ljude koji svakodnevno prelaze ulicu i strahuju od bahatih vozača. Svi su bili potrešeni - osim predstavnika kompanije MINI u Srbiji.
Samo dva dana nakon što je Luka podlegao povredama, @MiniSrbija na društvenoj mreži Twitter postavlja:
Pogledajte šta se dobije kada spojite LEGO i MINI i 1077 delova! :D #MINI http://t.co/WPPYzNeTEq pic.twitter.com/w8vOsJD30D
— MINI Srbija (@MINISrbija) July 28, 2014
Dakle, predstavnici MINI Srbija, iako inače veoma aktivni na Twitteru, odlučili su da ne odreaguju na aktuelni problem. Problem koji se tiče svih nas, problem koji je i njima doneo neprijatnosti, jer je u pitanju model automobila koji oni proizvode i promovišu pod, gle nesrećne koincidencije, sloganom GETAWAY (eng. bekstvo).
Utisak je da nikome iz kompanije niti u jednom trenutku nije palo na pamet da se ograde od bahatih i neodgovornih vozača, da izdaju saopštenje kako, naravno, ne podržavaju ubistva u koja su sasvim slučajno, ali vrlo jasno, uključena njihova vozila.
Koliko je javnosti poznato, nisu se ponudili da prođu kroz svoju bazu podataka i sarađuju sa policijiom na slučaju Countryman. Ni svakodnevno povlačenje po novinama i prozivke na Twitteru nisu urodili plodom da se MINI Srbija konačno oglasi.
Naprotiv. Četiri dana nakon što je Luka Jovanović preminuo, na dan njegove sahrane, Mini Srbija postavlja:
Danas je svetski dan prijateljstva! Podelite sa prijateljima MINI ljubav! #InternationalFriendshipDay pic.twitter.com/tMwoosceLL
— MINI Srbija (@MINISrbija) July 30, 2014
Mini Srbija promoviše prijateljstvo, zabavu, lepe trenutke, a odlučno ignoriše svirepo ubistvo u kojem je slučajno oružje bio Mini Countryman.
U međuvremenu, do pisanja Telegrafa 18. 8. 2014. godine, na digitalnom bilbordu uz Brankov most stajala je reklama za novi MINI Cooper S, a ne Countryman, kako je Telegraf u trci za reakcijama i rejtingom naveo uprkos fotografiji koja očigledno prikazuje reklamu za drugi model. U ovom konkretnom slučaju, svedoci smo i namernog iskrivljenja informacija zarad postizanja reakcija javnosti.
Bilo kako bilo, narednog dana reklama je uklonjena, što je jedina reakcija koju je MINI (tačnije, uvoznik za Srbiju Delta Motors) pokazao u ovom slučaju. Na njihovoj web stranici će vas i dalje dočekati pop-up prozor Countrymana sa porukom DOMINIRAJ, a u virtuelnom razgledanju modela ispod svih Countrymana i dalje stoji slogan GETAWAY.
Preko mesec dana od tragedije, MINI Srbija – Delta Motors se još uvek nisu oglasili povodom ovog slučaja. Nisu uputili javno saučešće Lukinim roditeljima, nisu se javno ogradili od vozača i nasilničke vožnje.
Nisu čak ni ćutali. Da, s obzirom na to kakva je praksa digitalne komunikacije u Srbiji, većina brendova u krizi odabere da ćuti. Ne oglašavaju se neko vreme i onda kasnije ponovo pokrenu svoje promotivne monologe i hvalospeve.
Šta vi mislite, šta je trebalo da uradi @MINISrbija povodom svega ovoga što se desilo?
1. Da se ograde saopštenjem poput MINI ne podržava brzu i nasilničku vožnju, MINI ne stoji iza bahatih vozača koji ubijaju na ulicama. i sl.
2. Da javno izjave saučešće Lukinoj porodici i prijateljima.
3. Da ćute.
MINI Srbija je odlučio da potpuno ignoriše situaciju i ne odreaguje u pravo vreme. Da li imaju problema sa komunikacijom? Nisu bili sigurni kako da odreaguju? Zašto onda nisu ćutali? Već je utisak kao da su se rugali Luki i svima koji su ga poznavali i koji su nedeljama tražili ubicu.
MINI Srbija tim odlučio je da ne stane iza porodice i prijatelja Luke Jovanovića i tako praktično stao na stranu ubice.
Poruka za kraj? GETAWAY.
Autori: Đorđe Sugaris i Dunja Lazić
Izneti stavovi pripadaju isključivo autorima i ne predstavljaju nužno zvaničan stav marketingITD magazina.
The post Mini Srbija i „slučaj Countryman“ appeared first on marketingITD.

Nastavak na marketingITD.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta marketingITD.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta marketingITD.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.