Izvor: Tech-Lifestyle.com, 29.Feb.2016, 17:41 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Master Card istraživanja: Novi načini plaćanja
U 2015. godini, potrošači su prihvatili sve veći izbor opcija za digitalno plaćanje koje su im dostupne, i na taj način uplovili u narednu fazu razvoja plaćanja umesto da se o njoj samo razmišlja. Korisnici kartica širom sveta traže od svojih banaka i trgovaca da im obezbede opcije za mobilna plaćanja koje su spremne za korišćenje u svakodnevnom, stvarnom životu, a broj komentara na tu temu na društvenim medijima se duplirao u toku jedne godine.
Ovo su ključni rezultati četvrtog godišnjeg istraživanja MasterCard Mobile Payments Study, koje je razvijeno u saradnji sa agencijom PRIME Research. Ovo istraživanje je analiziralo dva miliona postova na temu mobilnih plaćanja na društvenim mrežama širom sveta- Tviteru, Fejsbuku, Instagramu, forumima, i mrežama Google + i YouTube, a ta brojka predstavlja porast sa 85.000 postova koliko ih je bilo 2012. godine.
Još jedna činjenica u korist povećanog interesovanja je pozitivni ton komentara o mobilnim platnim tehnologijama, što je sada već dvogodišnji trend.
„Kako im sve više opvija stoji na raspolaganju, tako su i razgovori na društvenim mrežama evoluirali i potrošači u potunosti prihvataju plaćanja naredne generacije“, rekla je Mersi Koen, potpredsednica sektora za digitalne komunikacije u kompaniji MasterCard.
Širenje platnih opcija
Digitalni novčanici, uključujući Apple Pay, Android Pay i MasterPass dominiraju među razgovorima o mobilni plaćanjima u 2015. godini sa čak 97%, a većina njih se fokusira na lansiranja tih usluga, poboljšanja servisa i ocene korisnika. Izvan ragovora o digitalnim novčanicima, teme razgovora su bile i beskontaktne kartice (47%), biometrija (33%), lična plaćanja (14%) i nosiva tehnologija (6%).
Razgovori o beskontaktim karticama ticali su se prihvaćenosti ove tehnolgije u sistemima javnog prevoza uključujući prevoz u Londonu i Sankt Petersburgu kao i o prihvaćenosti na velikim sportskim događajima širom sveta.
Pominjanja nosive tehnologije u poslednjem kvartalu 2015. godine povećala su se 30 puta u poređenju sa prvim kvartalom.
Povećan broj razgovora širom sveta
Digitalni novčanici postaju sve više pominjani u razgovorima na društvenim mrežama širom sveta. U toku prošle godine, taj porast je primećen u svim regionima: Azijsko-pacifički region (+159%), Evropa (+144%), Latinska Amerika i Karibi (+20%), Bliski Istok i Afrika (+111%) i Severna Amerika (+519%).
Sigurnost je i dalje ključna
Sigurnost i bezbednost mobilnih plaćanja je i dalje glavna tema razgovora, a sve više potrošača ima pozitivan ili neutralan stav o uslugama koje im se nude (94%). Ovo je porast od 3% u poređenju sa prošlom godinom i od 24% u poređenju sa prvim istraživanjem iz 2012. godine.
Neke od tema koje su pokrenule najviše razgovora u 2015. godini su kraj korišćenja lozinki i biometrijska rešenja, što se vidi kroz razgovore na društvenim mrežama u 163 države širom sveta. Platne tehnologije povezane sa otiscima prstiju i elektrokardiogramom (EKG) postae su zanimljive teme za korisnike tokom godine, dok je prepoznavanje lica („Selfie Pay“) najpopularnija tema u pogledu biometrijskih rešenja (55% razgovora).
Nastavak na Tech-Lifestyle.com...