Izvor: Tech-Lifestyle.com, 14.Okt.2025, 12:01

Ducati V21L je prvi motocikl pokretan baterijama sa čvrstim elektrolitima

Ducati je predstavio svoj V21L MotoE trkački motocikl tokom IAA Mobility u Minhenu, pokretan QuantumScape-ovom tehnologijom baterija sa čvrstim elektrolitima. Ovo je trkačka mašina i dokazala je da su baterije sa čvrstim elektrolitima konačno prešle iz laboratorijske znatiželje u stvarnost.
Savršeno tempiranje Ducati V21L Ovaj potez dolazi u trenutku kada trke električnih motocikala očajnički trebaju nešto što će ponovo uzbuditi entuzijaste. Iako je MotoE obezbedio pristojne trke od 2019. godine, motocikli su uvek delovali tehnološki opterećeni. Ducati je svojim ulaskom u ovu seriju 2023. godine sa originalnim V21L već promenio priču, donoseći pravi trkački pedigre u električnu konkurenciju. Sada, sa tehnologijom čvrstih elektrolita, započinju novo poglavlje.
Trkanje sa tehnologijom budućnosti Ducati V21L Otkako je preuzeo MotoE dužnosti od Energica u 2023. godini, Ducati V21L je predstavljao sve što je seriji bilo potrebno: lak, namenski građen motocikl koji zapravo izgleda i ponaša se kao pravi Ducati. Originalni motocikl je već impresirao sa svojih 150 konjskih snaga, crvenom zonom na 18.000 obrtaja i težinom od 225 kilograma. Impresivne cifre koje ga stavljaju daleko ispred svog prethodnika!
Verzija sa čvrstim elektrolitima preuzima te osnove i pojačava ih kroz naprednu hemiju baterije. Nova postavka koristi 980 QSE-5 ćelija iz QuantumScape-a, sa anodama od litijum metala i keramičkim separatorima umesto grafitnih anoda i tečnih elektrolita koji se nalaze u konvencionalnim litijum-jonskim baterijama. Rezultat je gustina energije od 844 vat-sati po litru i mogućnost punjenja od 10 do 80 procenata za nešto više od 12 minuta.
Ducati V21L Umesto zamene baterija ili dugih sesija punjenja, timovi bi teoretski mogli da dopune bateriju tokom trke i prilagode svoju energetsku strategiju na osnovu pozicije na stazi…
Šta je sledeće? Tehnologija sa čvrstim elektrolitima obećava bolje upravljanje toplotom, što znači konzistentniji performans kako se baterija zagreva, jer keramički separator eliminiše rizik od požara povezan sa tečnim elektrolitima. Ovo ispravlja jednu od najvećih sigurnosnih zabrinutosti oko visoko-performantnih električnih vozila. Kompanija radi na tehnologiji čvrstih elektrolita već više od decenije, a videti njihove baterije kako zapravo pokreću vozilo označava ključnu prekretnicu ka komercijalnoj održivosti. 
Ducati V21L Ducati, PowerCo i QuantumScape ciljaju na komercijalnu proizvodnju baterija sa čvrstim elektrolitima do kraja decenije. Sledeća faza je testiranje na stazi kako bi se posmatrala tehnologija u uslovima trke.
Ducati V21L specifikacije:
Model


   Ducati V21L (prototip sa čvrstim elektrolitima)


   
Snaga


   150 KS (110 kW)


   
Obrtni moment


   140 Nm


   
Baterija


   980 QuantumScape QSE-5 ćelija sa čvrstim elektrolitima


   
Gustina energije


   844 Wh/L


   
Punjenje


   10-80% za 12+ minuta


   
Težina


   225 kg


   
   
Saznaj više








   
Cena i Dostupnost: Prototip V21L sa baterijom sa čvrstim elektrolitima iz Ducatija trenutno nije planiran za komercijalnu dostupnost.


   

Nastavak na Tech-Lifestyle.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Tech-Lifestyle.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Tech-Lifestyle.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.