Nemačka planira prve korake u istrazi protiv Facebook-a

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 28.Avg.2018, 12:39   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nemačka planira prve korake u istrazi protiv Facebook-a

Istragu pomno prate u Evropi usred sve veće zabrinutosti zbog ‘curenja’ podataka više desetina miliona korisnika Facebook-a, kao i zbog opsežne upotrebe ciljanih oglasa od strane inostranih sila koje su želele da utiču na izbore u SAD-u.

FCO se posebno protivi načinu na koji Facebook dolazi do podataka ljudi koji koriste druge aplikacije – uključujući i njihov WhatsApp i Instagram servis – kao i njegovo online praćenje ljudi koji i nisu članovi.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com <<
Svesni smo da bi to trebalo i moralo ići brzo„, izjavio je u ponedeljak predsednik FCO -a Andreas Mundt, dodajući kako se nada da će ove godine preduzeti „prve korake“. Odbio je dodatno da pojasni.

Očekuje se da nemačka istraga neće završiti novčanim kaznama za Facebook, u poređenju sa evropskom istragom Google-a koja je završila kaznama od više milijardi dolara.

Međutim, upućeni izvori kažu kako bi FCO mogao da zahteva od Facebook-a da preduzme određene korake kako bi smanjio zabrinutost, ako to Facebook ne učini dobrovoljno.

Facebook je ove godine odgovorio na FCO-eve zahteve za informacijama i regulatori sada razmatraju bi li nove funkcije – poput opcije „obriši istoriju pretraživanja“ koju je najavio direktor Mark Zuckerberg – otklonile njihove bojazni.

Moramo utvrditi utiče li to na našu istragu i otklanja li naše bojazni„, kazao je Mundt.

Reuters je još u aprilu izvestio kako Mundt zasniva istragu na analizi koja je pokazala da Facebook-ov udeo u tržištu društvenih mreža u Nemačkoj premašuje 90 posto, što ga čini dominantnim posmatrano kroz perspektivnu tržišnog takmičenja, a ne samo popularnim kako tvrde u toj kompaniji.

Ako Facebook ima dominantnu tržišnu poziciju, onda pristanak korisnika na upotrebu njegovih podataka više nije pitanje izbora, i to zato što nema alternativu – on mora koristiti Facebook, ako želi da koristi društvene medije„, kazao je tada Mundt.

Otklonio je pritom prigovore da je preuzimanjem tog slučaja prešao u domen kancelarije za zaštitu podataka, ističući da postoji solidan presedan u Nemačkoj da se neprimereno korišćenje tretira kao kršenje ravnopravne tržišne utakmice.

Veza s tržišnom konkurencijom posebno je snažna gledano iz naše perspektive zato što su podaci neodvojiv deo tog poslovnog modela„, kazao je on.

Ceo poslovni model na kraju se oslanja na pristup podacima i doseg tih platformi. S istragom Facebook-a mi tek započinjemo rad u toj oblasti – ali ni u kom slučaju to nije eksperiment„, reako je Mundt u aprilu.

Izvor: SEEbiz
Pogledaj vesti o: Facebook

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.