
Izvor: Advertiser-Serbia.com, 15.Dec.2019, 13:10 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Kompanija Facebook sklopila tajni ugovor o praćenju sa određenim trgovačkim lancima
Ako ste nedavno nešto kupili, a potom počeli da primećujte sve veći broj reklama za slične proizvode koje vam Facebook šalje, to naravno uopšte nije slučajnost.
To je nedavno prilično šokiralo jedan deo korisnika Facebook-a u SAD, pošto su počeli da im se prikazuju oglasi prodavnica i proizvoda koje uopšte nisu pretraživali na internetu, već su >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << u njima fizički bili i tamo kupovali.
U pitanju je opcija koju je Facebook nedavno lansirao u tišini i koja još uvek nije dostupna u svim zemljama, piše Biznis insajder.
Kompanija Marka Zakerberga potpisala je ugovore o saradnji sa pojedinim trgovačkim lancima koji sada Facebook-u dostavljaju informacije o tome šta korisnici kupuju u njihovim prodavnicama i onlajn.
Informacije koja su Facebook-u stavljene na raspolaganje su imena, imajl adrese, telefonski brojevi i informacije o kupljenim proizvodima. Njih Facebook koristi za plasiranje oglasa korisnicima.
Kada korisnici kupe određeni proizvod, ako trgovinski lanac i dalje želi da „targetira“ te kupce putem oglasa na Facebook-u, on će toj društvenoj mreži poslati informacije.
Informacije su kriptovane tako da može da ih prepozna samo algoritam, koji onda povezuje podatke o kupovini sa profilima korisnika na Facebook-u.
Iz Facebook-a za Biznis insajder kažu da se ti podaci brišu, ali ta društvena mreža pamti povezanost korisnika sa prodavnicma i proizvodima, zbog čega im se kasnije prikazuju oglasi.
Korisnici, inače, mogu da spreče da Facebook sazna šta i gde kupuju i kad su oflajn, i to tako što u podešavanjima (Facebook settings), u delu vezanom za oglašavanje (Ads), odnosno u delu „Oglasi zasnovani na podacima dobijenim od partnera“ (Ads based on dana from partners) odaberu opciju „Nije dozvoljeno“.
Izvor: Tanjug
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...