Izvor: Advertiser-Serbia.com, 04.Avg.2017, 13:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Google je hteo da kupi Snap za 30 milijardi dolara?
Google je navodno prošle godine ponudio 30 milijardi dolara za Snap, a ta ponuda na stolu je bila i nakon izlaska ove kompanije na berzu
Priča o Zuckerberg-ovom pokušaju kupovine Snap(chat)-a dobro je poznata te je šef Facebook-a prvo pokušao da kupi ovu kompaniju za milijardu dolara, a kada je dobio negativan odgovor utrostručio je ponudu, ali odgovor Evana Spiegela ostao je isti – nema prodaje. Zuckerberg je na kraju >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << odustao od pokušaja preuzimanja Snap-a te je, umesto kupovine cele kompanije, odlučio da kopira opcije Snapchat-a na svojim društvenim mrežama što se, u slučaju Instagrama, pokazalo kao pun pogodak.
Juče su objavljene informacije kako je za kupovinu ove društvene mreže koju obožavaju tinejdžeri bio zainteresovan i Google – Brin i Page početkom 2016. navodno su nameravali da ponude deset puta veću cifru od Zuckerberg-a, no Spiegel je navodno odbio tih 30 milijardi dolara. Zanimljivo, prema izveštaju Business Insidera ta je ponuda bila na stolu i nakon Snap-ovog izlaska na berzu, a ako ćemo suditi prema kretanju cene deonice Snapa u poslednje vreme i tržišne vrednosti koja trenutno iznosi oko 14 milijardi dolara (dok je u vreme izlaska na berzu tržišna vrednost iznosila 24 milijarde dolara), Spiegel je napravio veliku grešku što nije prihvatio ovu ponudu – naravno, treba podsetiti kako je reč o glasinama te nije poznato jesu li Google-ovci samo razgovarali sa ekipom iz Snapa ili su im na sto stavili konkretnu ponudu tešku 30 milijardi dolara.
Iz Snap-a su za Business Insider komentarisali kako su, što se tiče konkretnih razgovora između Google-a i Snap-a, ove glasine neistinite, dok iz Google-a nisu hteli da komentarišu, a ove glasine odrazile su se na cenu akcija koja je izgubila 2,3 odsto vrednosti.
Na BI-u kažu kako su Google i Snap bliske kompanije te je upravo Google-ovac Eric Schmidt bio jedan od ranih savetnika Schmidt-a, dok je Snap(chat) jedan od najvećih korisnika Google Clouda. S obzirom na sve dosadašnje Google-ove neuspehe sa društvenim mrežama, kupovinom ove mreže mogli su postati jak igrač na tržištu, dok bi Google koji dominira tržištem digitalnog oglašavanja, pomagao Snap-u u boljoj monetizacije njihove platforme.
Iako verovatno još nije kasno za ovakvu akviziciju, analitičari veruju da je najveća prepreka za Google-ovo preuzimanje Snap-a njegov osnivač Evan Spiegel koji ne želi da proda kompaniju koju je osnovao te da i dalje želi u potpunosti da donosi odluke, bez da mora odgovarati nekome iznad.
Izvor: zimo.hr
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...