Facebook slavi petnaesti rođendan

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 04.Feb.2019, 14:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Facebook slavi petnaesti rođendan

Društvena mreža osnovana je 4. februara 2004. u Zuckerbergovoj studentskoj spavaonici na Harvardu i od tada je ostvarila nezamisliv uspeh privukavši 2,3 milijarde korisnika koji platformu koriste za razmenu informacija i povezivanje.

Ali izložena je i kritikama da je više usredsređena na rast nego na zaštitu korisnika.

To je vrlo sada moćna kompanije koja je stvorila vrlo privlačan proizvod od kojeg su mnogi postali zavisni„, rekao je analitičar Josh Bernoff. >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com <<Zbog toga ima i veliku odgovornost„, naglasio je.

Facebook je prošle godine bio upleten u niz skandala u vezi sa zaštitom podataka i kršenjem privatnosti korisnika te bojazni da vodećom svetskom društvenom mrežom manipulišu strani interesi za vlastitu političku korist.

Nakon niza izazova u 2018., Facebook više ne hvale zbog inovativnosti. Sada ga kritikuju„, kaže analitičarka tržišta Debra Aho Williamson. „Facebook-u je 15 godina i suočava se sa zrelošću. Nije to više kompanija na svom početku„, dodala je.

Samo digitalni div Google ima više prihoda od Facebook-a od oglašavanja na internetu. Facebook je vlasnik i aplikacija poput Instagrama, Messengera i WhatsAppa, od kojih svaka ima više od milijardu korisnika.

Zuckerberg (34) i dalje brani svoj poslovni model i tvrdi da Facebook nije prodavao podatke o svojim korisnicima te da mu se može verovati. Istrajan je u tome da njegova društvena mreža zarađuje od ciljanih oglasa utemeljenih na onome što saznaje od korisnika i tako uslugu održava besplatnom.

Kompanija priznaje da mora učiniti više da povrati poverenje pa je uložila milijarde dolara u sigurnost i ima 30 hiljada ljudi koji rade samo na tome.

Kada kompanija stekne veliku moć i tvrdi da radi najbolje za vas, to znači da je itekako treba proveravati. To smo naučili u kapitalizmu„, kaže Bernoff.

On sumnja da će se ljudi okrenuti leđa Facebook-u zbog narušenog poverenja i objašnjava da su potrošači spremni da razmene veliku količinu podataka za malo pogodnosti.

Facebook je uprkos talasu skandala prošle godine imao rekordnu dobit od 22 milijarde evra.

U međuvremenu, Zuckerberg je uspio u nameri da poveže razvijeni svet, ali ostatak tek treba da se „zakači“ na društvene mreže.

Po postojećim podacima 46,7 posto korisnika interneta, odnosno nešto više od 23 posto svetske populacije koristi se Facebook-om pa za širenje itekako ima prostora.

Facebook treba da postane i lider u suzbijanju manipulacije lažnim vestima, zaštiti podataka i da pazi na promene komunikacijskih preferencija korisnika, kaže Bernoff.

Zuckerberg ove godine želi da se više angažuje na javnim forumima o tome kako tehnologija može bolje da služi društvu.

Izvor: SEEbiz
Pogledaj vesti o: Facebook

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Povezane vesti

15 godina Facebooka: Nezamisliv uspeh i velike greške

Izvor: NovaEnergija.net, 04.Feb.2019

Facebook je u petnaest godina od osnivanja učinio velike korake prema ostvarenju sna Marka Zakerberga da poveže svet, ali je pritom napravio i ogromne greške koje su neke od njegovih pobornika pretvorili u glasne kritičare.. Društvena mreža osnovana je 4. feburara 2004. u studentskoj sobi Marka...

Nastavak na NovaEnergija.net...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.