Facebook lansira novu kampanju koja pomaže u prepoznavanju lažnih vesti

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 03.Jul.2020, 12:29

Facebook lansira novu kampanju koja pomaže u prepoznavanju lažnih vesti

Facebook pokreće novu kampanju kojom će pokušati da edukuje svoje korisnike kako bi što lakše i brže mogli da identifikuju lažne vesti. Naime, u poslednje vreme društvene mreže, pa tako i Facebook, suočavaju se s gomilom lažnih vesti koje se objavljuju i dele na njihovim stranicama.

Kako ističu iz Facebook-a, do sada su uložili značajna sredstva u uklanjanje korisničkih naloga i sadržaja koji krše njihove >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << uslove korišćenja i pravila oglašavanja, smanjenje širenja lažnih vesti i informisanje ljudi pružajući im širi kontekst objava koje im se prikazuju.

Kampanja koja počinje narednih nedelja usmerena je pre svega na korisnike u Evropi, Africi, na Bliskom istoku, a sprovodiće se u saradnji s lokalnim partnerima koji inače rade proveru informacija objavljenih na Facebook-u.

Facebook je tako odredio „Tri pitanja koja će vam pomoći da eliminišete lažne vesti“ koja će se prikazivati na Facebook-u kroz niz kreativnih oglasa i voditi na posebnu stranicu. Putem tih oglasa će se od ljudi tražiti da kritički razmišljaju o informacijama koje vide u objavama postavljajući sebi sledeća pitanja:

1. Odakle dolazi? Ako izvor nije naveden, potražite ga.

2. Šta nedostaje? Pročitajte ceo tekst, a ne samo naslov.

3. Kako se osećate? Ljudi koji kreiraju lažne vesti pokušavaju da manipulišu vašim osećanjima.

Kampanja će se u početku prikazivati određenim korisnicima širom, Evropske unije, Ujedinjenog Kraljevstva, država Bliskog Istoka, Afrike i u Turskoj. Kako bi procenili koliko su te kampanje efektivne i pomažu ljudima da bolje razumeju čemu bi trebali da veruju, u Facebook-u će sprovoditi ankete u kojima će korisnike pitati šta su iz njih naučili. Te će im informacije potom koristiti u daljem razvoju sličnih inicijativa opismenjavanja u budućnosti.

Kampanja se nadovezuje na prošlonedeljnu novost vezanu za pojašnjavanje konteksta, odnosno upozorenje koje se korisniku prikazuje u trenutku kad želi da podeli članak stariji od 90 dana.

Iz Facebook-a ističu kako će nastaviti da sarađuju sa stručnjacima i korisnicima svojih platformi kako bi obezbedili efikasnu borbu protiv dezinformacija i kako bi korisnicima pružili resurse koji će im omogućiti da uoče i preispitaju sadržaj koji im se prikazuje online.

Priredila: Martina Čizmić

Izvor: Zimo

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.