Facebook i Google bi mogli da izgube čak 44 milijarde dolara od oglašavanja zbog korona virusa

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 26.Mar.2020, 14:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Facebook i Google bi mogli da izgube čak 44 milijarde dolara od oglašavanja zbog korona virusa

Sa zatvaranjem u četiri zida ljudi su još više okrenuli računarima i mobilnim uređajima, odnosno društvenim mrežama i platformama za komunikaciju. Vreme provedeno na Facebook-u tako je u porastu, a velik rast beleži WhatsApp i drugi servisi putem kojih možemo komunicirati s prijateljima i rodbinom, kada već ne možemo da provodimo vreme s njima uživo.

Dok korona virus s jedne strane utiče i na povećanje prometa i posećenost društvene mreže i >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << Facebook-ovih platformi za komunikaciju, s druge strane zbog situacije u svetu i pandemije korona virusa uveliko se smanjuje broj oglasa na Facebook-u. U ovakvim kriznim vremenima među prvim budžetima koji se režu su marketinški budžeti, tako da su kompanije već počele s rezanjem, odnosno u nekim slučajevima čak i blokiranjem potrošnje za oglašavanje. Osim ušteda, dodatni razlog zbog kojeg su neke kompanije opreznije s oglasima na toj mreži jest što ne žele da se njihov brend i proizvodi prikazuju pored negativnih priča o koroni koje dominiraju Facebook-om.

Na taj problem i „slabljenje biznisa oglašavanja“ ove nedelje su upozorili i iz Facebook-a, uz napomenu da ne monetizuju neke od servisa koji beleže veliki porast korisnika. O konkretnim brojkama iz kompanije nisu govorili, no predviđanja iz analitičke kompanije Cowen & Co. koja se odnose na Facebook i Google ukazuju na katastrofalan pad zarade od oglašavanja. Ta dva internet giganta ove godine, verovatno u najcrnjem scenariju, mogla bi da izgube čak do 44 milijarde dolara zbog smanjenja oglašavanja.

To je prilično brutalna brojka, ali bez obzira na to oni bi, usprkos padu prihoda od oglašavanja, ovu godinu trebali da završe u plusu. Predviđanja Google-ovih prihoda za ovu godinu sada iznose 127,5 milijardi dolara, što je 28,6 milijardi dolara manje u odnosi na ranija predviđanja Cowena & Co., dok te brojke za Facebook iznose 67,8 milijardi dolara prihoda, što je pad oko skoro 16 milijardi dolara u odnosu na njihove ranije prognoze. Za sledeću godinu iz te kompanije najavljuju business as usual i novo povećanje prihoda od oglašavanja koje bi za Facebook trebalo da dosegne 83 milijarde dolara.

Što se ostalih društvenih mreža tiče i uticaja korona virusa na njihovo poslovanje, iz Cowen & Co. smanjili su predviđanja za ovogodišnje prihode Twitter-a za 18 posto, dok u odnosu na prethodna predviđanja kompanije sada očekuju pad oglašavanja za Snap od čak 30 posto.

Izvor: Zimo

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.