Bonton za društvene mreže

Izvor: B92, 28.Dec.2011, 16:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Bonton za društvene mreže

Hrvatska je objavila svoj prvi priručnik za lepo ponašanje na društvenim mrežama, piše tportal.

Projekat je pokrenuo Hrvatski Telekom, a pravila su predlagali korisnici društvenih mreža na njihovoj Facebook stranici.

Pravila su podeljena po kategorijama - Facebook, Twitter i ostale društvene mreže, a e-bontom ih u prvom izdanju sadrži >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << 130.

Među njima se nalaze i sledeća:

Facebook: Uskladite privatni i virtuelni život - pivo je sigurno ukusnije iz čaše nego iz notifikacije. Ako tvoj zahtev za prijateljstvom nije prihvaćen, prihvati to! Velilka slova se koriste ako je reč o upozorenju ili važnom obaveštenju. Bolje nikakav komentar nego komentar koji je nikakav.

Twitter: Kod RT daješ priznanje osobi koja je napisala tweet, dok je kod via fokus na tekst u tweetu. Kad hejtuješ, imaj argumente za to. Cilj na Twitteru nije imati puno glupih tweetovam nego malo, ali pametnih. Ne prepisuj tuđe komentare i ideje i ne objavljuj ih kao svoje. Za to postoji RT.

Ostalo: Nikad, ali nikad se ne predstavljajte kao neko drugi! Ne raskidaj ljubavnu vezu preko društvenih mreža. Roditelji, imajte na umu da i vaša deca imaju pravo na privatnost! Ne objavljujte njihove fotografije bilo gde. Zapamti: društvena mrežanije život, nego je život društvena mreža.

Ostala pravila možete pronaći ovde.

Srbija ima veliki broj korisnika društvenih mreža, mislite li da je i njima potreban bonton nalik ovom? Koje pravila biste vi preporučili?

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.