Artifact – aplikacija poput TikToka, ali za tekst

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 03.Feb.2023, 18:45

Artifact – aplikacija poput TikToka, ali za tekst

Suosnivači Instagrama Kevin Systrom i Mike Krieger, koji su napustili Facebook 2018. godine, napravili su društvenu aplikaciju sledeće generacije, piše Platformer. Njihova aplikacija naziva se Artifact, a u pitanju je personalizovani feed vesti, koji koristi mašinsko učenje da razume korisnikova interesovanja i uskoro će biti moguće da o tim člancima razgovarate s prijateljima.

Naziv Artifact predstavlja spajanje >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << članaka, činjenica i veštačke inteligencije, a osobe zainteresovane za isprobavanje ove aplikacije treba da imaju pozivnicu. Za sada se mogu prijaviti na listu čekanja koja je otvorena sredinom nedelje. Aplikacija je dostupna i za Android i iOS.

Platformer piše kako je najjednostavniji način shvatanja Artifacta kao neku vrstu TikToka, ali za tekst. Aplikacija se otvara na feed popularnih članaka sa odabrane liste izdavača u rasponu od vodećih novinskih organizacija poput New York Timesa do malih blogova o specifičnim temama. Kada korisnik dodirne članak koji ga zanima, Artifact će mu ponuditi slične objave i priče u budućnosti, baš kao što gledanje videa na TikTok-ovoj stranici za korisnika vremenom podešava njegov algoritam.

Korisnici koji imaju pristup aplikaciji i koji nisu na listi čekanja mogu videti samo centralno rangirani feed, dok beta korisnici trenutno testiraju još dve funkcije. Jedna je feed koji prikazuje članke koje su objavili korisnici koje je korisnik odabrao da prati, zajedno s njihovim komentarima na te objave. Korisnici za sada neće moći objavljivati neobrađeni tekst bez linka, a drugi je inbox za direktne poruke tako da korisnici mogu privatno razgovarati o objavama koje čitaju s prijateljima.

Za razliku od TikTok-a, platforme za kratke videe, Artifact je čvrsto usmeren na tekst. Osnivači se nadaju da će na osnovu njihovog iskustva i stečenog znanja zajedno s nedavnim napretkom u veštačkoj inteligenciji, pomoći njihovoj aplikaciji da se probije do veće publike.

Platformer piše kako ovaj projekat, nakon Instagrama kojeg su Systrom i Krieger prodali Facebooku za 715 miliona dolara, nije njihov prvi. Njih dvojica su se udružili 2020 kako bi napravili web stranicu za praćenje širenja COVID-19.

Kao i većina startupa u ovoj fazi, Artifact tek treba da se posveti poslovnom modelu, a kako je rekao Systrom, oglašavanje bi se uklapalo. Takođe je, kako je naveo, zainteresovan i za razmišljanje o ugovorima o podeli prihoda sa izdavačima.

Systrom je u razgovoru za Platformer kazao i da će Artifact ozbiljno shvatiti posao pružanja čitaocima visokokvalitetnih vesti i informacija. Za sada, kompanija neće otkriti svakog izdavača u svom sistemu, ali da je moguće tražiti pojedinačna mesta unutar aplikacije.

Dodao je i da će Artifact uklanjati pojedinačne objave koje promovišu laži, a njegovi sistemi za mašinsko učenje biće prvenstveno optimizovani za merenje koliko dugo korisnici provode čitajući o različitim temama, za razliku od onoga šta generiše najviše klikova i komentara.

Za sada, Systrom i Krieger sami finansiraju Artifact. Tim od sedam ljudi radi na aplikaciji, uključujući Robbyja Steina, direktora proizvoda na Instagramu od 2016. do 2021. godine.

Izvor: Platformer, Cnet

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.