Železnice Srbije platile oko pet miliona evra penala

Izvor: Politika, 14.Jul.2013, 13:23   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Železnice Srbije platile oko pet miliona evra penala

BEOGRAD – Železnice Srbije su platile oko pet miliona evra penala po raznim osnovama zbog nepovlačenja odobrenih kredita, iz vremena prethodnog rukovodstva tog preduzeća, kaže generalni direktor srpskih železnica Dragoljub Simonović.

Zbog velikog kašnjenja u ranijem periodu železnice su samo ove godine platile oko 850.000 evra penala. Na primer, zbog kašnjenja u realizaciji više kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) morale su da plate 3,5 miliona evra na ime penala >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << u prethodne tri godine.

Kako je Simonović rekao Tanjugu, srpske železnice su u prethodnom periodu od ukupno 375 miliona evra kreditnih sredstava EBRD i Evropske investicione banke (EIB) do sada utrošile svega oko 66 miliona evra ili samo 17,6 odsto. Od tog iznosa, novo rukovodstvo srpskih železnica je u prethodnih šest meseci već povuklo više od 21 milion evra.

Novo poslovodstvo železnica je maksimalno ubrzalo realizaciju svih kredita kako bi sustiglo kašnjenja, ali žalosno je da sada imamo situaciju da ne samo da nisu rekonstruisane pruge i nabavljeni novi vozovi već se i plaćaju kazne, ocenio je Simonović.

Kako kaže, dolaskom na čelo železnice morao je da se suoči s tim problemom i odmah je prokrenuo sve procedure za povlačenje kredita, koje moraju da se ispoštuju da bi sve bilo u skladu sa zakonom.

Isporuka 21 novog elektromotornog voza švajcarske kompanije Štadler, što se finansira iz kredita EBRD koji je kasnio, počinje u septembru 2014. godine, najavio je Simonović.

Što se tiče kredita koje tek treba realizovati, Simonović je kazao da ovog leta počinje realizacija ruskog kredita od 800 miliona dolara gradnjom drugog koloseka od Pančeva do Beograda i modernizacija postojećeg.

Kada je reč o kuvajtskom kreditu od 25 miliona evra namenjenom nastavku gradnje železničke stanice Prokop, on je rekao da se trenutno pripremaju tenderi za izvođenje radova i da će će do kraja godine početi radovi na gradnji šest koloseka.

Simonović je naveo da je nasledio komplikovanu situaciju u vezi sa planiranim češkim kreditom za modernizaciju pruge od Niša do Dimitrovgrada. Kako je rekao, nije hteo da potpiše nepovoljan aranžman, a sa Češkim železnicama pokušaće do kraja avgusta da reši taj problem ili će biti uključeni domaći izvođači radovi.

„Ukoliko ne dogovorim u Češkoj aranžman - nećemo više pregovarati oko toga, s obzirom da već imam alternativu i ponudu određenih firmi koje nam predlažu da finansiraju te radove po sistemu ključ u ruke”, rekao je Simonović.

Kako je podsetio, deonica Niš - Dimitrovgrad „usko grlo” na evropskom železničkom Koridoru 10, s obzirom da je jedino ta deonica nelektrificirana na celoj trasi.

„Mi smo u opasnom problemu da nam svu robu preuzme Koridor 4, preko Rumunije, Bugarske i Mađarske i onda bi smo ostali bez oko 700 vozova na godišnjem nivou, ali i značajnih prihoda”, rekao je Simonović.

Tanjug

objavljeno: 14/07/2013

Nastavak na Politika...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Železnice Srbije platile oko pet miliona evra penala

Izvor: Radio 021, 14.Jul.2013

Železnice Srbije su platile oko pet miliona evra penala po raznim osnovama zbog nepovlačenja odobrenih kredita, iz vremena prethodnog rukovodstva tog preduzeća, kaže generalni direktor  Dragoljub Simonović.

Nastavak na Radio 021...

Železnice plaćaju penale od pet miliona evra

Izvor: RTS, 14.Jul.2013

Oko pet miliona evra penala Železnice Srbije morale su da plate po raznim osnovama zbog nepovlačenja odobrenih kredita iz vremena prethodnog rukovodstva tog preduzeća, kaže generalni direktor Železnica Dragoljub Simonović...Železnice Srbije platile su oko pet miliona evra penala po raznim osnovama...

Nastavak na RTS...

Željeznice Srbije platile pet miliona evra penala

Izvor: Capital.ba, 14.Jul.2013

BEOGRAD, Željeznice Srbije su platile oko pet miliona evra penala po raznim osnovama zbog nepovlačenja odobrenih kredita, iz vremena prethodnog rukovodstva tog preduzeća. Zbog velikog kašnjenja u ranijem periodu željeznice ..

Nastavak na Capital.ba...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.