Železnice: Da li je višak samo 2.000 znaće se brzo

Izvor: Mondo, 22.Avg.2016, 14:57   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Železnice: Da li je višak samo 2.000 znaće se brzo

U narednih mesec dana tačno će se znati koliki broj zaposlenih treba da ode iz Železnica Srbije, a po nekim procenama sa kojima se svi slažu, to je više od 2.000 ljudi, izjavila je ministarka saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture.

Foto: Mondo/ Goran Sivački

Ministarka Zorana Mihajlović je u interviju agenici Beta kazala da niko od 16.000 zaposlenih neće otići Železnica Srbije bez socijalnog programa koji treba da prihvate i poslovodstvo, i sindikat, >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << i Vlada Srbije.

"Trenutno razgovaramo sa sindikatima u Železnici Srbije i utvrđujemo socijalni program koji bi trebalo da bude onako negde kako je to urađeno i za Elektroprivredu Srbije (EPS)", naglasila je Mihajlović.

Po njenim rečima, prvo će se ići na prijavljivanje na dobrovoljni odlazak iz preduzeća onih radnika koji ispunjavaju bar jedan uslov za penziju.

"Neka procena koja je prihvaćena od svih je da bi do kraja godine iz Železnica moglo da ode preko 2.000 ljudi. Očekujemo prvo da vidimo koji je broj ljudi koji će se dobrovoljno javiti za odlazak, ali važno je da svi zaposleni u Železnici treba da budu sigurni da niko neće otići, a da ne dobije socijalni program sa kojim će se složiti i poslovodstvo, i sindikati, i Vlada Srbije", kazala je ona.

Ona je istakla da je veliki problem Železnica Srbije to što imaju mnogo više starijih radnika nego mlađih, i mnogo zaposleni u administraciji, dok nedostaje mašinovođa i pružnih radnika.

Mihajlovića koja je i u prethodnom mandatu Vlade Srbije bila ministarka saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture, naglasila je da je u Železnicama Srbije u prethodnih godinu dana urađeno mnogo, precizirajući da su razgraničeni odnosi i delatnosti i formirane tri kompanije.

"Prvi put posle dugo vremena je tačno utvrđen popis imovine tog preduzeća, utvrđen je višak imovine i ona se sada prodaje, a taj novac će ići na namirenje određenih dugova. Prvi put je rešeno i pitanje odnosa EPS i Železnice, odnosno plaćanje istorijskih dugova koji postoje u Železnici, a utvrđeni su i tačni spiskovi pruga koje se ne koriste više od 20 godina, kao i pruga koje će zbog neracionalnosti biti ponuđene lokalnim samoupravama da one upravljaju njima", rekla je Mihajlović.

Nastavak na Mondo...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.