Završen prvi most

Izvor: Politika, 15.Dec.2006, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Završen prvi most

Približavaju se kraju radovi na rekonstrukciji trase od Borove glave do Uvca. – Novom trasom na proleće

BOROVA GLAVA. – Ni približavanje zime, uvek oštre u planinama, ne prekida ovih dana obimne radove na rekonstrukciji puta od Borove glave do Uvca, najvećem putnom gradilištu u ovom delu Srbije. Pod šumama Murtenice, na najtežoj deonici pravca od prestonice ka moru, neimari užičkih "Puteva" već mesecima detaljno preuređuju 17 kilometara ove trase, praveći >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << čak sedam mostova i savremeni kolovoz, dobrim delom i sa tri trake.

Četiri petine planiranog je gotovo. Od opasnog uskog i krivudavog puta investicijom Republičke direkcije za puteve Srbije, vrednom 14 miliona evra, nastaje moderan i širok drum.

Upravo ovih dana prvi od sedam mostova na toj trasi je završen. Svi poslovi obavljeni su na mostu broj sedam, dugom 105 metara, poslednjem u nizu ovih vitkih građevina kad se od Borove glave krene prema Uvcu. Po rečima inženjera "Puteva" Nenada Bakića, rukovodioca za konstrukcije mostova u ovim radovima, na "sedmici" su završeni svi poslovi: od konstrukcije do asfalta, hidroizolacije, ograde, pešačkih staza. Taj most je već i "laboratorijski" ispitan: zadovoljio je sve zahteve, izdržao opterećenja. Moguće ga je već sada pustiti u saobraćaj.

– Sasvim su pri kraju radovi i na mostu broj šest, dugom 25 metara. Kod mostova tri i četiri završene su konstrukcije i oni su u fazi montaže ivičnih venaca, ograde i izolacije, pa ako ne bude većeg nevremena, mogli bi vrlo brzo da budu gotovi. Most broj pet će biti završen na proleće, urađeni su mu stubovi, ležišna greda i postavljeni montažni nosači. Stubove je takođe dobio most broj jedan, najbliži Borovoj glavi, i na njemu se privodi kraju konstrukcija, do aprila biće potpuno završen – kaže inženjer Bakić.

Najveći i najzahtevniji most na trasi ima oznaku dva i nalazi se u Kutlešića potoku. Raspon mu je 196 metara, stubovi su visoki od 21 do 35 metara. Već sada, iako još nije završen, privlači pažnju svojom veličinom i lepotom onih koji ovom deonicom prolaze. Građen je jedinstvenom tehnikom kod nas: naguravanjem jednog po jednog elementa mosta hidrauličnim presama. Njegova gradnja je takođe u završnoj fazi: nagurani su svi elementi mosta u projektovani položaj, predstoji izrada pešačkih staza i ograde. I preko njega će na proleće krenuti vozila.

Uporedo sa izgradnjom mostova, gde su glavni poslovi privedeni kraju, izvode se i ostali važni radovi na ovom pravcu. U poslednja dva meseca mnogo je urađeno na gradnji potpornih zidova, visine od tri do devet metara, koji su potrebni svuda gde se krivine ispravljaju. Radi se kvalitetno i intenzivno. Prilikom gradnje javilo se mnogo neplaniranih, dopunskih poslova i to malo remeti planove i oduzima vreme. Ipak, veći deo trase je uspešno završen, s lakoćom se sada putuje ovuda. Preostalo je, pored ostalog, potpuno urediti kolovoz i postaviti asfalt na deonici gde se nalaze mostovi.

Zbog ovih radova još se povremeno obustavlja saobraćaj na delu puta koji se rekonstruiše. Sada vozači, pošto vide urađeno, imaju više strpljenja dok čekaju zeleno svetlo na semaforima kojim se reguliše saobraćaj kad mašine "Puteva" rade. I jedva čekaju proleće, kad bi, prema najavama, mogao biti kraj svim ovim složenim, skupim i zahtevnim poslovima.

B. Pejović

[objavljeno: 15.12.2006.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.