Za pametne gradove potrebni pametni građani

Izvor: RTS, 23.Maj.2019, 20:09   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Za pametne gradove potrebni pametni građani

Srbija je za sada šampion u rasipanju energije, građani se voze prilično starim automobilima, gužve u saobraćaju su svakodnevica. Sve bi to mogao da promeni koncept "pametnih gradova" koji podrazumeva štednju energije, korišćenje čistih i savremenih tehnologija.
Projekat "Pametni gradovi" koji je započet u saradnji sa kineskim partnerom podrazumeva uvođenje različitih servisa koji olakšavaju život >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << građana. Za početak u – Beogradu, Novom Sadu i Nišu.

"Ti servisi će biti nove digitalne tehnologije u smislu olakšavanja života građana Srbije, gde pre svega mislimo na servise koji se odnose na uređenje saobraćaja kroz pametne semafore, uređenje parking prostora", navodi Dragoslav Pavlović, direktor JKP "Mediana" Niš.
Zoran Radojičić, gradonačelnik Beograda navodi da će uvođenje različitih servisa biti korisni za građane.
"Od toga da ćemo imati informacije oko samog prikupljanja otpada preko racionalnijeg korišćenja osvetljenja, preko toga da će zgrade biti energetski efikasne preko komunikacije koju će građani imati sa lokalnom samoupravom, sve su to koncepti koje ćemo implementirati", objašnjava Radojičić.
Ove godine se prvi put sprovodi program – Pametan grad bezbedan grad, koji podrazumeva smanjenje zagađenja, prelazak na čistije vidove prevoza i grejanja.
"Moramo da generišemo nove tehnologije i modele koji će život građana u gradovima učiniti jednostavnijim, bezbednijim sigurnijim, fleksibilnijim, naravno moraju da budu i  jeftiniji. Za pametne gradove potrebni su pametni građani koji žive u harmoniji sa tehnologijom", navodi Nenad Popović, ministar za inovacije i tehnološki razvoj.
Kopenhagen važi za najpametniji grad, a Ljubljana ima titulu najčistijeg grada Evrope. Iz nje stiže inicijativa za regionalno povezivanje radi efikasnijeg i čistijeg saobraćaja, razvijanja novih proizvoda, turizma i privlačenja velkih kompanija na Balkan.
"Mi smo spojili ideju kako napraviti zelenu balkaniku, znači spojiti Ljubljanu, Zagreb, Beograd do Skoplja i natrag od Skoplja preko Crne Gore Dubrovnika Splita do Ljubljane", navodi Darko Levičar iz Klaster slovenske automobilske industrije.
Procene su da će 2025. godine 70 odsto stanovništva živeti u gradovima, a da bi taj život bio kvalitetan moraće da se menjaju i gradovi i navike ljudi.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.