Vozom do Budimpešte za 2-3 sata

Izvor: B92, 31.Jan.2014, 17:29   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Vozom do Budimpešte za 2-3 sata

Beograd -- Dragoljub Simonović i Ilona David, dogovorili su zajednički nastup i strateško partnerstvo u modernizaciji pruge Beograd-Budimpešta.

Modernizacija će biti finansirana kineskim kreditom.

"Vreme putovanja vozovima između Beograda i Budimpešte biće skraćeno sa sadašnjih osam na svega dva do tri sata. Da bismo to postigli biće neophodna investicija od oko milijardu i po evra, od čega samo za trasu pruge kroz Srbiju oko 870 miliona evra", rekao je generalni >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << direktori Železnica Srbije Dragoljub Simonović.

On je rekao Tanjugu da će se vozovi na toj pruzi kroz Srbiju kretati brzinama od 160 kilometara na čas, kao i da bi vozovi mogli na deonici od Novog Sada do Subotice da idu oko 200 kilometara na čas.

S obzirom da su Kinezi poznati po gradnji brzih pruga, procenjuje se da bi i deo kroz Srbiju, od Beograda do mađarske granice, mogli da završe za godinu dana, od početka radova.

Čelnici dve železničke uprave saglasili su se da je obostrani interes da se modernizacija ove pruge realizuje što brže, kako bi se smanjilo vreme putovanja vozovima između dva glavna grada, a putnicima i privrednicima ponudio brz, kvalitetan i jeftiniji transport. Imajući u vidu sve očekivane efekte od modernizacije ove pruge, ona za srpske železnice predstavlja prioritetan projekat i već je započeta priprema neophodne dokumentacije, kazao je Simonović.

Ovim projektom predviđen je remont te pruge, a Saobraćajni institut CIP radiće pojedinačnu projektnu dokumentaciju po fazama. Pruga Beograd-Subotica građena je od 1882. do 1884. godine, a poslednji remont urađen je 1980. odnosno pre punih 33 godine. Samo je 2005. godine iz kredita Evropske investicione banke remontovano 14 kilometara pruge Čortanovci - Petrovaradin.

Pruga je jednokolosečna, elektrificirana, ukupne dužine oko 149 kilometara. Sada je prosečna brzina vozova na pruzi Beograd - Subotica oko 70 kilometar na sat, ali je zbog stanja infrastrukture na više mesta uvedena lagana vožnja između 20 i 50 kilometara na sat.

Zbog ovakvog stanja železničke infrastrukture danas vozovi u putničkom saobraćaju putuju između Beograda i Subotice između tri i po i četiri sata, dok teretne kompozicije saobraćaju nešto duže od sedam sati.

Prosečno dnevno ovom prugom danas saobraća oko 50 putničkih i 70 teretnih vozova. Ovaj projekat prvi je na listi prioriteta kada je reč o železničkom saobraćaju u Master planu za saobraćajnu infrastrukturu u Srbiji 2010-2027. godine, koji je usvojio Nacionalni savet za infrastrukturu, saopštile su železnice.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.