
Izvor: B92, 27.Sep.2010, 10:45 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Vićentić: Prodaćemo deo Ikarbusa
Beograd -- Deo kapitala Ikarbusa biće prodat na tenderu i zatim će biti formirano zajedničko preduzeće Vlade Srbije i strateškog partnera.
"Čitav posao trebalo bi da bude završen do 1. janurau 2011. godine", kaže v.d. generalnog direktora te fabrike autobusa Aleksandar Vićentić.
On, međutim, nije mogao da precizira koliki deo Ikarbusa će biti prodat, ni kada će biti raspisan tender.
Vićentić je naveo da prema Memorandumu o razumevanju, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << koji su potpisali Ministarstvo ekonomije Srbije i VDL, holandska kompanija namerava da kupi deo Ikarbusa, a zatim sa Vladom Srbije osnuje zajedničko preduzeće koje će se zvati „VDL bus Srbija".
"Vlada Srbije će u tom preduzeću biti vlasnik 20 odsto kapitala, a VDL će imati 80 odsto i ta firma će nastaviti da proizvodi autobuse za domaće tržište i izvoz", kazao je on.
Prema Memorandumu potpisanom 17. septembra, holadski VDL će u zajedničko preduzeće uložiti 10 miliona evra u imovini i novcu, a Vlada Srbiji 2,5 miliona evra u novcu.
Vićentijević je kazao da će nova firma će preuzeti najveći deo radnika koje trenutno zapošljava Ikarbus. "U Ikarbusu trenutno radi oko 290 radnika, a VDL planira da uposli 280 ljudi", naveo je on i dodao da je plan da se u prvoj godini, odnosno u 2011, proizvede oko 250 autobusa u fabrici „VDL bus Srbije".
Prema rečima Vićentića, Ikarbus trenutno ima sklopljenje ugovore za proizvodnju oko 80 autobusa za domaće kupce. "Do kraja oktobra trebalo bi da bude isporučeno prvih 10 autobusa za Veoliju, a ostatak u januaru i krajem aprila naredne godine", istakao je on.
Kako je ocenio, to predstavlja značajan pomak u poboljšanju poslovanja Ikarbusa u poređenju sa prošlom godinom, koja je bila veoma teška zbog neuspešne privatizacije i štrajkova radnika.
Bilo je potrebno vreme da se Ikarbus reorganizuje i počne prozvodnju, naveo je Vićentić dodajući da je nakon što je u septembru 2009. raskinut ugovora o privatizaciji sa ruskom kompanijom Avtodetal servis, Ikarbus ušao u restrukturiranje i od oko 700 zaposlenih ostalo je manje od 300.
Na srpskom tržištu, ocenio je, Ikarbus ima veliku konkurenciju domaćih proizvođača među kojima su Neobus, Fap, Nibus, a pojavljuju se i mali privatni proizvođači. Značajniji konkurenti su i ruske i turskih firmi i veliki proizvođači iz Evropske unije, kazao je Vićentić.
Prema njegovoj oceni, godišnje potrebe srpskog tržišta gradskih autobusa su oko 300 vozila, ali trenutno su Beograd i delimično Novi Sad i Niš u stanju da kupuju autobuse, dok ostali voze stare.
Vićentić je rekao da bi Ikarbus mogao da konkuriše za plasman autobusa na tržišta Irana, Rusije i zemalja regiona, gde je ranije dosta izvozio, dok je za prodaju na tržištu Evrpske unije potreban jak strateški partner, kakav je na primer VDL.
Pratite specijal: NIS na berzi