„Vahali“ oživeo brodogradilište

Izvor: Glas javnosti, 10.Jul.2008, 08:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Vahali“ oživeo brodogradilište

BEOGRAD - Brod „Svis dževel“, koji je kompanija „Vahali“ izgradila za švajcarsku kompaniju „Scila turs“ u zakupljenom prostoru Brodogradilišta „Beograd“, otplovio je juče za Holandiju. Luksuzno plovilo, dužine 110 metara i širine 10,45 metara, može da primi 124 gosta u 14 velikih i šest malih apartmana, ima 42 sobe, dva restorana, panoramski bar i prostorije za fitnes, masažu i đakuzi, a finalni radovi biće obavljeni u Holandiji.

Ovaj posao je rezultat dobre >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << saradnje holandskih i srpskih firmi za brodogradnju i reč je o mešovitom ulaganju iz 2005. godine, koje je podržala holandska vlada sa investicijom od 750.000 evra. Holandski ambasador Ron van Dartel je izjavio da Holandija nudi Srbiji transfer „nou-hau“ i modernu tehnologiju, tako da mladi ljudi iz zemlje u „Vahaliju“ mogu da steknu neophodna znanja, pošto je teško naći obučenu i kvalifikovanu radnu snagu u toj oblasti. Predstavnici kompanija „Vahali“ i „Scila turs“ potpisali su ugovor o izgradnji još jednog broda koji će biti nešto duži - 135 metara.

„Vahali“ je holandska kompanija koja je u Srbiju došla 2005. godine, kada je sklopila sporazum o saradnji sa vlasnikom beogradskog brodogradilišta „Kargo logističkim centrom“ i zapošljava oko 150 radnika. „Vahali“ je brodove u beogradskom brodogradilištu počeo da pravi 2006. godine i od tada je proizveo više desetina trupova brodova bagera, jedan brod gurač, tri tankera i tri broda kontejnera.

Srpska brodogradnja nekada je bila jedna od glavnih izvoznih uzdanica celokupne privrede, sa godišnjom deviznom zaradom i do 300 miliona dolara. „Vahali“ je sada, međutim, zbog nedostatka stručne radne snage iz Bugarske morao da „uveze“ 50 radnika. U toj holandskoj kompaniji kažu da je ovo prvi put da su izgradili putnički brod, da je vrednost obavljenih radova na trupu tog broda u Srbiji 3,5 miliona evra, a da će u Holandiji biti opremljen po standardima hotela sa pet zvezdica. Tada će mu i cena skočiti na 16 miliona evra.

Predstavnici te kompanije kažu da je putnički brod završen u rekordnom roku, da je u proseku za to potrebno od šest do osam meseci, a da je period izgradnje od februara do početka jula za Ginisa. Holanđani ocenjuju da je glavna odlika tima od 150 ljudi koji je izgradio prvi takav putnički brod u Srbiji stručnost i odgovornost. Pored Bugara, ekipu radnika čine zaposleni preuzeti iz drugih srpskih brodogradilišta, a samo manji broj je i iz Brodogradlišta „Beograd“ jer su brodoremonteri i ostali radnici tog preduzeća posao posle prodaje preduzeća Filipu Jankoviću Cepteru morali da traže na drugom mestu. Već je ugovorena gradnja još jednog putničkog broda u 2009. godini, kao i brodova bagera.

U kompanija „Vahali“, koja je pre 85 godina osnovala brodogradilište u holandskom gradu Gendt, a u Srbiji posluje preko svoje ćerke firme, ističu da zasada ne mogu da govore o dugoročnim planovima u našoj zemlji pošto je prostor u kojem grade brodove samo zakupljen. Vlasnik Brodogradilišta „Beograd“ je švajcarska firma Filipa Jankovića Ceptera koja od preuzimanja tog preduzeća kroz stečaj nije izgradila nijedan brod. Prema nekim najavama, lokaciji na kojoj je Brodogradilište „Beograd“ menja se urbanistička namena, pa će se na tom prostoru za koju godinu, umesto privrednih objekata, uz priobalje Save, graditi stanovi i poslovni prostor.

Nastavak na Glas javnosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.