Izvor: SrbijaDanas.com, 05.Feb.2022, 20:14

VREDNOST OVE INVESTICIJE IZNOSI 476 MILIONA EVRA: Evo kakve koristi donosi građanima Srbije

VREDNOST OVE INVESTICIJE IZNOSI 476 MILIONA EVRA: Evo kakve koristi donosi građanima Srbije

Jedan od najznačajnijih panevropskih saobraćajnih koridora, koridor 10, završen je posle 50 godina.

Značaj ovog koridora ogleda se u tome što njegovi kraci prolaze kroz Srbiju i povezuju je Austriju, Mađarsku, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Bugrasku, Severnu Makedoniju i Grčku. Pored regionalne povezanosti, ovaj koridor povezuje i gradove i opštine u Srbiji kao što su Niš, Leskovac, Vladičin Han, Vranje, Bujanovac i Preševo.

Takođe, ovaj koridor biće od velikog >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << značaja i za sve investitore koji su spremni da ulažu u našu zemlju, s obzirom na to da će dolaziti zbog nižih transportnih troškova. Pored toga, južni krak ovog značajnog koridora prolazi i kroz Grdeličku klisuru, dok istočni krak ide u smeru prema bugarskoj granici što predstavlja dodatni plus za razvoj industrije i privrede i dolazak novih investitora koji će našim građanima obezbediti nova radna mesta i veće plate.

Južni krak počinje od Grabovnice i ide do granice sa Severnom Makedonijom, ukupne je dužine 95,7 km, dok je istočni krak Koridora 10, odnosno kompletan autoput od Niša do granice sa Bugarskom, u ukupnoj dužini od 87 km. Na celom istočnom kraku od Niša do Dimitrovgrada urađeno je 87 mostova, pet tunela (Bancarevo, Sopot, Sarlah, Pržojna padina, Progon, čija je ukupna dužina 2,6 kilometara), pet saobraćajnih petlji, 12,5 miliona kubnih metara iskopa, nasipa od 9,5 miliona metara kubnih materijala i približno 780.000 tona asfalta.

Ovih 813 kilimetara potpuno završenog autoputa kroz našu zemlju promenilo je Srbiju, pokazalo da se projekti završavaju do kraja, ali, što je najvažnije, povezalo ljude, gradove i učinilo nam svima život lakšim.

Dobro je poznato da Srbija i Grčka pored prijateljskih odnosa i dobre saradnje sarađuje i na polju turizma. Doprinos Koridora 10 kada je reč o turizmu, od sada će se meriti po novim i proširenim trakama. Nekada je put od Srbije do Grčke brojao svega dve trake, sada četiri, umesto nekadašnjih 80km/h, vozači će sada moći da se kreću i do 130km/h što dodatno skraćuje put i olakšava vožnju. Ono što je još važno istaći jeste kvalitet puta koji je neuporedivo bolji od onog kakav je do sada bio, što će doprineti smanjenju saobraćajne gužve u letnjoj sezoni, pa će tako turisti iz Srbije do Grčke stizati za 8 sati, za razliku od nekadašnjih 12 sati vožnje.

Izgradnje istočnog kraka Koridora 10 procenjuje se u vrednosti oko 476 miliona evra, uključujući i dodatno izvedene radove kao posledicu izmene projekata.

Pored gore navedenih prednosti koje donosi Koridor 10, važno je istaći i to što je Koridor 10 najbezbedniji evropski put gde je broj krivičnih dela smanjen za 40 odsto. Razlog tome jeste unapređeni sistem bezbednosti u tunelima. 

Završetak Koridora 10 označava kraj jednog velikog posla, završeno je ono što je decenijama unazad bio jedan od gorućih problema, pa se sada i građani Srbije mogu pohvaliti kvalitetnim i bezbednim saobraćajnicama.

Ovo su još neke od značajnih ulaganja Republike Srbije u infrastrukturu: 

Tek nakon 2012. godine su radovi na zaostaloj infrastrukturi postali prioritet i od tada su obnovljene i izgrađene hiljade kilometara lokalnih i državnih puteva, auto-puteva I pruga. Mreža puteva širi se u svim delovima naše zemlje i omogućava ravnomeran razvoj cele Srbije, čak i onih delova koji su decenijama bili zapostavljeni.

Srbija će završetkom radova na koridoru E-761, od Pojata do Preljine, u dužini od 112 kilometara, dobiti najširi auto-put i prvi koji će biti potpuno digitalizovan: od Čačka do Niša stizaće se za najviše 90 minuta, a od Kraljeva do Niša za 75 minuta. Duž celog auto-puta su optički kablovi, te će građani, pored interneta, imati I razna obaveštenja o saobraćaju, gužvama, važnim objektima i drugo. Moravski koridor spojiće autoput Beograd–Niš, sa auto-putem „Miloš Veliki“.

Deonica je praktično deo postojećeg auto-puta, ali je građevinski veoma zahtevna jer prolazi kroz naseljeno područje Beograda. Omogućiće da se vozači iz Vojvođanske ulice i Jurija Gagarina na Novom Beogradu direktno uključe na auto-put „Miloš Veliki“, umesto dosadašnjeg ulaska preko dela auto-puta Beograd–Zagreb. Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd – Surčin imaće po 3 trake u svakom smeru, razdelni pojas od 5 metara, pešačke staze široke 2 metra I biciklističke staze.

Kada autoput bude završen, ostvariće se skoro nezamislivo: za 2 sata i 45 minuta stizaće se od Beograda do crnogorske granice. Izgradnja autoputa Beograd – Južni Jadran ne doprinosi samo ekonomskom razvoju društva, već I zaustavlja negativne demografske trendove. Bolja povezanost nerazvijenih i devastiranih područja sa razvijenim delovima Srbije, uz kraće vreme putovanja, manje putne troškove i veću bezbednost u saobraćaju, omogućiće bolje uslove života lokalnog stanovništva, razvoj preduzetništva I veći životni standard.

Završetkom Ipsilon kraka Koridora 10 na graničnom prelazu Kelebija posle 30 godina, Subotica je dobila mnogo snažniji privredni potencijal i privukla mnoštvo stranih ulagača.

Više o ulaganju Srbije u infrastrukturu ali i mnoge druge oblasti možete pronaći na sajtu delagovore.rs klikom OVDE.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.