Uzalud 400 miliona evra, raspada se Kroacija erlajns: Plenkovića očekuju teška pitanja

Izvor: B92, 23.Maj.2023, 15:21

Uzalud 400 miliona evra, raspada se Kroacija erlajns: Plenkovića očekuju teška pitanja

Karte kompanije Croatia Airlines skuplje su od konkurencije, a neke linije su skuplje od prekookeanskih letova.

Uprkos tome, kao i državnoj pomoći od 400 miliona evra tokom poslednjih 10 godina, Plenkovićeva kompanija i dalje gomila gubitke, tvrdi Alo.

Ovo je samo jedno pitanje koje su zaposleni u Croatia Airlines pripremili za predsednika RH Zorana Milanovića i premijera RH Andreja Plenkovića, a koja će biti postavljena na Skupu radnika Croatia Airlinesa zakazanom >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << za sutra u 14 časova.

I dok hrvatskoj aviokompaniji ne cvetaju ruže, u Air Serbia stvari idu sasvim drugačijim tokom, piše Alo.

Srpska aviokompanija posluje uspešno, a otvoreni su novi letovi koji Beograd povezuju sa Marseljom, Firencom, Napuljom, Geteborgom, Kelnom, Kairom i Hamburgom - sve to u maju mesecu ove godine. U istom danu imamo čak dva leta za SAD, i to za najveće gradove - Njujork i Čikago.

Podsećamo, prvi let nacionalne avio-kompanije "Er Srbija" za Čikago, uspešno je završen 17. maja, a avion je prilikom sletanja na aerodrom u Čikagu dočekan vodenim topovima. Od početka godine, Air Serbia prevezla je preko milion putnika i ovaj broj samo raste.

S druge strane, zaposleni u Croatia Airlinesu suočavaju se sa do sada neviđenim sistemskim problemima.

Kako navode, sve firme u Evropi su prošle godine pozitivne, a samo nova "ITA" koja tek počinje, "SAS" koju napada konkurencija i "Croatia" posluju negativno.

Croatia Airlines je trebalo da vrati 33 miliona evra 1. 1. 2023. državi. Nisu vratili jer nemaju novac, navode zaposleni. Uprkos tome, kompanija kupuje novu flotu modela Airbus A220 čiji problemi sa pouzdanošću motora su svetski problem broj 1, pa tako Swiss Air ima trenutno prizemljeno trećinu flote A220, navodi Alo.

Za to vreme, Air Serbia ima dva nova Airbus 330 modela i namerava dalje proširenje svoje modernije flote još jednim.

Dalje Alo napominje da hrvatska avio-kompanija krši prava pilota na garantovani godišnji odmor, red letenja je katastrofalan, zaostao u bivšoj državi, plate su iste tokom poslednje 23 godine, samo podignute u panici 10 posto bruto pre mesec dana. Postavlja se i pitanje kako je direktor Saobraćaja postavljen na dužnost - da li je bilo konkursa za tu poziciju i koje su njegove kompetencije. Nisu ugrožene samo plate pilota, već i kabinskog osoblja, koje su takođe niže nego kod konkuretnih kompanija.

"Kada ćemo uvesti sendviče/obroke u "SkyShop" kao i sve ostale normalne kompanije", samo je jedno od pitanja koja zaposleni direktno postavljaju Upravi kompanije Croatia Airlines.

Problem je i parking zaposlenih, ali najtužnije od svega je pitanje vezano za pantalone i košulje čiji broj, kako se navodi, nije dovoljan za smene od 5-6 dana, a na ovaj problem radnici upozoravaju već nekoliko godina.

Rukovodioci hrvatske avio-kompanije kažu da je to odluka uprave.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.