Uz otpremninu odlaze sa pruga

Izvor: Večernje novosti, 11.Dec.2018, 16:29   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Uz otpremninu odlaze sa pruga

Tri železnička preduzeća 1.100 zaposlenih napušta 25. decembra ZA blizu 1.100 radnika tri železnička preduzeća, 25. decembar ove godine biće poslednji radni dan. Većina njih dobrovoljno, a deo uz prinudu, uz socijalni program napustiće svoje preduzeće. Time se privodi kraju Plan reforme železnice 2016-2020. godine, kada je o otkazima reč. Od naredne godine broj zaposlenih će se smanjivati prirodnim odlivom. Najviše radnika, njih 770, odlazi iz "Srbije kargo". >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << Njih 320 napušta "Infrastrukturu železnice Srbije", a oko 20 iz "Železnice Srbije". Viška radnika nije bilo u "Srbija vozu". Radnici mogu da biraju jedan od dva modela obračuna otpremnina. Imaju pravo na 50 odsto uvećan tromesečni prosek bruto zarade po godini staža ili po 240 evra za svaku godinu provedenu u tom preduzeću. - Iznos od 240 evra po godini staža je zaštitni mehanizam za radnike sa malim koeficijentima - objašnjava Dragan Ranđelović, predsednik Sindikata železničara Srbije. - U "Infrastrukturi železnice" odlazak je bio potpuno dobrovoljan i ljudi su se sami izjasnili. U slučaju "Srbije kargo", dobrovoljno odlazi 60 odsto radnika. Što se tiče ostalih, bilo je neophodno formirati kriterijume i bodovanje. Ovim bi trebalo da je završen odlazak radnika. Od iduće godine broj će se smanjivati prirodnim odlivom. Tokom poslednje tri godine, uz predstojeći odlazak 1.100 zaposlenih, četiri železnička preduzeća napustilo je oko 6.000 radnika. Najveći odliv, prema Planu reforme, bio je u "Infrastrukturi železnice" - ukupno 3.500 ljudi. Posle predstojeće racionalizacije, na kraju ove godine, u "Infrastrukturi" će ostati 5.578 radnika. U "Srbiji kargo", prema planu poslovanja, na kraju godine trebalo bi da bude oko 2.500 zaposlenih, a u "Železnicama Srbije" stotinak radnika. PROČITAJTE I: Posla ima, fale radnici - Železnička preduzeća, posle velikog smanjenja broja zaposlenih poslednjih godina, funkcionišu uz veliku požrtvovanost zaposlenih - objašnjava Ranđelović. - Tehnološki mi nismo dovoljno razvijeni i nismo dovoljno napredovali da bismo funkcionisali sa sadašnjim brojem zaposlenih. Procenjeno je, međutim, da je to dovoljno, tako da funkcionišemo, ali otežano. PLANOVI REFORME PLAN za restrukturiranje radne snage tokom tri godine, u Planu reforme železnice, konzervativno je procenjen na 39 miliona evra i trebalo je da "pokrije" 6.151 zaposlenog. Plan uključuje četiri glavne komponente, a prva su dobrovoljna otpuštanja, za koja je procenjeno da će se odnositi na ukupno 4.800 zaposlenih. Očekivana su i prinudna otpuštanje za one zaposlene za koje se proceni da su tehnološki višak posle isteka šeme dobrovoljnog odlaska. Procena je bila da će to biti neophodno u 829 slučajeva. Takođe se očekivao i prirodni odliv zaposlenih - oko jedan odsto ukupnog broja zaposlenih godišnje.

Nastavak na Večernje novosti...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.