UVODI SE REGISTAR NE ZOVI: Stiže spas za građane - nema više uznemiravanja!

Izvor: SrbijaDanas.com, 30.Jun.2021, 13:17

UVODI SE REGISTAR "NE ZOVI": Stiže spas za građane - nema više uznemiravanja!

Kako je saopšteno, ministarka kao najvažniju novinu u predlogu zakona navodi uvođenje registra "Ne zovi".

Vlada Srbije usvojila je Predlog zakona o zaštiti potrošača, a ministarka trgovine Tatjana Matić kaže da će nova zakonska rešenja značajno doprineti bezbednoj trgovini i jačanju prava potrošača.

Najvažnije novine Nacrta su:

 1. Uvođenje Registra „Ne zovi“

2. Uvođenje proračuna za pružanje usluge čija je vrednost veća >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << od 5.000 dinara

3. Uvođenje evidencije potrošačkih sporova

4. Izvršena delimična harmonizacija sa Direktivom o putovanjima u paket aranžmanima i povezanim putnim aranžmanima 2015/2302.

5. Unapređen je postupak vansudskog rešavanja potrošačkog spora

6. Uvođenje prekršajnih naloga

Za Biznis.rs iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija kažu da će uvođenjem Registra "Ne zovi", zakonom biti  propisano da potrošači koji ne žele da primaju pozive trgovaca putem telefona ili da dobijaju sms i mms poruke u svrhu prodaje i promocije, mogu podneti zahtev operatoru elektronskih komunikacija sa kojim imaju zaključen ugovor, da im se telefonski broj, fiksni ili mobilni, upiše u Registar.

Registar omogućava efikasniji način prevencije nasrtljive poslovne prakse trgovaca koja je usmerena na sve potrošače (najviše na stariju populaciju potrošača – penzionera), piše Biznis.rs.

- Predviđena je prekršajna odgovornost trgovca ako, i pored toga što je potrošačev broj upisan u Registar, pozove potrošača u komercijalne svrhe. Registrom administrira Republička agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge - navode iz Ministarstva.

Takođe, izmene Zakona odnose se na uvođenje obaveze trgovca da sačini proračun prilikom pružanja usluga, kao i uspostavljanje evidencije potrošačkih sporova u sudovima.

- Predlog obuhvata i dalje usklađivanje sa propisima EU u oblasti turizma, zatim unapređenje mehanizma vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, kao i prekršajne naloge za pojedine prekršaje trgovaca - navode u Ministarstvu.

Ministarka Tatjana Matić podseća da je 9. juna ove godine počela i realizacija IPA 2018 EU projekta "Jačanje zaštite potrošača u Srbiji kao odgovor na nove tržišne izazove", koji će dodatno obezbediti efikasno sprovođenje zaštite potrošača, kao i usklađenost sa pravnim tekovinama EU.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.