Izvor: B92, 06.Nov.2003, 13:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Tržište Srbije atraktivno za strane trgovinske gigante
Beograd -- Ministar trgovine, turizma i usluga Slobodan Milosavljević rekao je u četvrtak u Skupštini Srbije da je srpsko tržište postalo atraktivno za strane trgovinske lance i da je naša roba u velikoj meri zastupljena u njima. Predstavljajući izveštaj o radu Ministarstva u proteklih 1.000 dana, Milosavljević je rekao da se realni društveni proizvod u trgovini povećao za 46 odsto "što govori da se ova delatnost potpuno oporavila". On je opovrgao tezu da je ulaskom dva strana >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << trgovinska lanca (slovenački "Merkator" i grčki "Veropulos") u našu zemlju naneta šteta domaćem tržištu i da je to uzrok spoljnotrgovinskog deficita. "U ta dva lanca domaći proizvodi su zastupljeni 40-60 odsto, a njihovim otvaranjem je definitivno zasejano seme konkurencije u Srbiji", istakao je Milosavljević.
Milosavljević je daleko veću kupovnu moć građana ilustrovao primerom da je 2000. godine bilo potrebno 4,5 prosečnih zarada za kupovinu šporeta ili frižidera, a sada 1,3 zarade, dok je pre tri godine za kupovinu nacionalnog automobila "jugo tempo 55" bilo potrebno izdvojiti 90 a sada 22 prosečne zarade. "To, naravno, nije dovoljno, ali će se rast kupovne moći nastaviti i u narednom periodu", rekao je.