Teslu čeka domaći zadatak u Evropi

Izvor: B92, 05.Mar.2021, 20:42

Teslu čeka domaći zadatak u Evropi

Uz nerazvijenu servisnu mrežu, Tesla nema opipljive popuste na kupovinu većih količina, te ne neguje odnose s velikim kompanijama.

Ignorisanjem značaja flotne prodaje američki proizvođač električnih vozila Tesla teško hvata priključak u Evropi, od prošle godine najvećem svetskom tržištu te vrste vozila.

Kako piše Blumberg, kupcima u Evropi Teslina su vozila sve zanimljivija, a izuzetak nisu ni zaposleni nemačkog softverskog diva SAP.

Najveća >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << evropska tehnološka kompanija, kao i ostali veliki poslodavci, nabavlja službene automobile za deo svojih zaposlenih, a svakog meseca dobija na desetine upita zaposlenih mogu li se kupiti Teslini modeli.

Čeka ga domaći zadatak

Međutim, SAP ih neće kupiti zbog nedostatka Teslinih servisnih centara u blizini SAP-ovog sedišta u Valdorfu, ali i blizu drugih značajnih poslovnih zgrada te kompanije. S druge strane, BMW i Mercedes-Benz – dugogodišnji favoriti SAP-ovog voznog parka – jamče servisiranje u samo jednom danu, pa su njihovi plug-in hibridni modeli i dalje najzasupljeniji u SAP-ovoj floti.

“Servisna ekipa treba biti brzo na raspolaganju, a Tesla još mora da uradi domaći zadatak po tom pitanju”, kaže Stefen Krautvaser, direktor SAP-ovog voznog parka u Nemačkoj koji broji 17.000 vozila.

“Zanimanje za Tesle je prilično veliko, ali ih u ovom trenutku ne možemo ponuditi našim zaposlenicima”, dodaje Krautvaser, prenosi Poslovni dnevnik.

Slično razmišljaju i menadžeri hemijskog diva BASF koji zapošljava 50.000 ljudi, ali im ne nudi Tesle kao službene automobile zbog nerazvijene servisne mreže, kaže portparolka Ursula von Steten. To će se promeniti “čim bude dostupna prikladna infrastruktura”, dodala je von Steten.

Dok su kupci i investitori pretvorili izvršnog direktora Tesle Ilona Maska u globalnu zvezdu, kompanije u Evropi – koja je preotela Kini titulu najvećeg svetskog tržišta električnih vozila – prema vozilima tog proizvođača prilično su ravnodušne. A to Teslu stoji ozbiljnog gubitka prodaje.

Naime, čak 60 posto novih automobila u Evropi godišnje se proda korporativnim kucima kroz flotnu prodaju. O kolikim se brojkama radi dovoljno govori podatak da je Tesla prošle godine na taj način u Nemačkoj prodao svega 6.100 vozila. S druge strane, vodeći Folksvagen prodao je tamošnjim kompanijama više od 360.000 vozila.

Ruku na srce, Tesla trenutno nije ni u prilici značajnije povećati prodaju s obzirom da je lane ukupno proizveo svega 500.000 automobila. Međutim, za Teslu je pridobijanje evropskih kupaca ključno ako želi da sačuva višegodišnju krunu najvećeg svetskog proizvođača kola na struju.

Međutim, dok je njegov Model 3 najprodavaniji elektroauto u SAD-u i Kini, u Evropi je to Renault Zoe. Folksvagen ove godine namerava da udvostruči udeo električnih automobila u svojoj ukupnoj prodaji, a u Evropi je lane već nadmašio Teslu po broju prodatih primeraka.

A tajna uspeha u Evropi je flotna prodaja vredna 300 milijardi evra i koja je tokom proteklih 10 godina porasla za 20 posto. Osim nerazvijene servisne mreže – u Italiji su samo četiri servisa, Francuskoj 10, a 13 u Velikoj Britaniji – veliki Teslin nedostatak na evropskom korporativnom tržištu jeste što ne nudi opipljivi popust na veće količine, te nedostatak višegodišnjih partnerskih odnosa s najvećim evropskim kompanijama, ističu analitičari.

Što se tiče servisa, Tesla na svojim veb stranicama tvrdi kako njeni automobili zahtevaju minimalno održavanje u odnosu na automobile s benzinskim i dizel motorima, a softver automobila osvežava se na daljinu putem internet veze. Popravke na “hardveru” obavljaju mobilni timovi.

Ove godine 1,8 miliona

BlumbergNEF procenjuje da će ove godine u Evropi biti prodato 1,8 miliona hibridnih i električnih automobila. Rast prodaje podstaći će i brojne porezne olakšice, posebno za službena vozila. Tako u Nemačkoj zaposleni plaćaju mesečni porez u visini 1 posto vrednosti službenog automobila s motorom na unutrašnje sagorevanje, a odbija im se od plate. No, radnici koji voze električne automobile plaćaće samo četvrtinu iznosa tog poreza.

“To je vrlo lukrativna inicijativa jer radnici je mogu da vide na svojoj plati”, kaže Markus Veler, analitičar nemačkog udruženja prodavaca automobila ZDK.

Osim kompanija, i lizing kuće trebalo bi da imaju značajnu ulogu u elektrifikaciji evropskog voznog parka. Tako firma Arval u vlasništvu francuske banke BNP Paribas planira da poveća udeo elektrifikovanih vozila – hibridnih, električnih i sa pogonom na baterije – s prošlogodišnjih 8,2 posto na 25 posto do 2025. godine.

Holandski LeasePlan koji upravlja sa 1,9 miliona vozila u više od 30 država namerava do 2030. godine dostići nultu emisiju štetnih gasova u svojoj floti.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.