TEŠKA GODINA ZA PRIVREDU: Biznisi pucaju, ali jedan sektor se izdvaja - ko ima para treba u njega da uloži

Izvor: SrbijaDanas.com, 19.Jan.2021, 08:13

TEŠKA GODINA ZA PRIVREDU: Biznisi pucaju, ali jedan sektor se izdvaja - ko ima para treba u njega da uloži

Propali biznisi ove godine nekima će biti meka za ulaganje.

Ugostiteljstvo krizu trpi već skoro punih godinu dana, te je i sve duži spisak vlasnika ugostiteljskih objekata koji prodaju svoje biznise.

S druge strane, raste i broj privrednika koji imaju novac i kojima bi propali biznisi ove godine mogli da budu prava meka za ulaganja.

Na doboš idu i kafići i restorani i hoteli i lokali u kojima su bile i manje i veće turističke agencije. Cene se kreću >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << od 50.000 evra pa naviše, a hoteli u prestonici se mogu naći i za nekoliko miliona evra.

I slobodno se može reći da će im cene i nadalje padati, a razlog je jednostavan - sve manje posla i sve teži opstanak. Čak i uprkos pomoći i državi koja im je u nekoliko navrata obezbeđivala različitu podršku, mnogi su jednostavno na ivici.

Iscrpljujuća pandemijska godina neke je odvela i preko ruba egzistencije na kojem su plesali mesecima, te jedino što im je preostalo je prodaja imovine.

Sa druge strane, dobar deo vlasnika poslovnih prostora gde su bili kafići ostao je bez zakupaca, pa su oglase preplavile i ponude za izdavanje ili čak prodaju ovih objekata.

Zoran Drakulić, vlasnik Point Grupe i predsednik Poslovnog kluba "Privrednik", smatra da period nelikvidnosti neće tako brzo proći i da je to razlog zbog koga biznisi pucaju.

- Sve što je povoljno, a ima odgovarajuću cenu, biće u planovima ulagača, a turistički objekti su samo možda prvi "na udaru". Biće jeftino kupiti neke biznise, posebno u sektoru usluga, recimo u hotelijerstvu. Hoteli će biti jeftini, a Beogradu će trebati još hotela i to može biti dobra investicija. Nekoliko hotela će sigurno biti prodato i oni se već pominju u poslovnoj zajednici - zaključuje Drakulić.

U Beogradu kafići koji su udaljeni od centra poput jednog na Čukarici, koštaju oko 70.000 evra.

Što ste bliži gradskom jezgru, i cene skokovito dostižu 200.000 ili čak 300.000 evra za jednu kafanu. Prodaju se i restorani na periferiji, u Barajevu cena jednog dostiže 350.000 evra, dok može da se pazari i hotel u centru grada za 4.500.000 evra.

Stručnjak za investicije, Mahmut Bušatlija, kaže da uvek s jedne strane imate one koji uspevaju da zarade više nego što su planirali, a s druge one koji ne mogu da se održe.

- To stvara promenu na tržištu i prostim zakonom ponude i potražnje kreću se i cene kapitala. Taj proces se može očekivati i to nije ništa što bi bilo koga trebalo da iznenadi - objašnjava Bušatlija i napominje da ljudi često kupuju firme sa idejom da prošire već postojeći posao.

I najnovija analiza konsalting kuće "EY" pokazuje da je u 2020. godini, obeleženoj pandemijom korona virusa, usledio niz preuzimanja i poslovnih poduhvata.

Govoreći samo o Austriji navode da je najveći broj preuzimanja, čak 85, zabeležen u industrijskom sektoru, a zatim sledi tehnološki sa 61, te sektor nekretnina sa 53.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.