Izvor: Politika, 31.Mar.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Svislion" na rafovima "Merkatora"

Strateško partnerstvo "oročeno" na deset godina, a Rodoljub Drašković u toj deceniji očekuje promet od 1,5 milijardi evra

Čuveni "eurokrem", bombone, ratluk i keks koncerna "Svislion-Takovo" izgleda da su se nameračili da osvoje srca kupaca u jugoistočnoj Evropi. U svim objektima koje će slovenački "Merkator" otvarati u narednih 10 godina, uključujući i postojeće u Hrvatskoj i Sloveniji, naći će se proizvodi ove srpske kompanije. Prema rečima Rodoljuba Draškovića, >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << generalnog direktora koncerna, ovo je rezultat Pisma o namerama strateškog povezivanja koje je je pre nekoliko dana potpisao sa predsednikom Uprave "Merkatora" Žigom Debeljakom.
– Mi se već ubrajamo u velike srpske izvoznike i naše proizvode plasiramo širom Evrope. Ovako ćemo samo još više učvrstiti svoje pozicije kod kupaca. Naši slatkiši naći će se svuda gde "Merkator" bude otvarao svoje objekte – objasnio je Drašković, i dodao da su na ovaj način stekli status najpovoljnijeg dobavljača.

Slovenački partner zauzvrat će povećati svoje tržišno učešće u Srbiji. Koncert "Svislion-Takovo" ima velike trgovačke centre u Nišu, Leskovcu i Čačku na koje je trgovinski lanac "bacio oko".

– Izuzev u Čačku, "Merkator" nije prisutan sa druge strane Save i Dunava. Na ovaj način on će povećati svoje tržišno učešće i niz njihovih proizvoda naći će se u našim "keš end keri" objektima. Još nije poznato da li će ime prodajnih centara biti promenjeno, ali će verovatno nositi neku "Merkatorovu" oznaku – kaže Drašković.

Strateško partnerstvo podrazumeva i to da "Svislion-Takovo" preuzme "Merkatorove" fabrike za proizvodnju hrane u Sloveniji. To znači da će ovaj koncern biti angažovan i na proizvodnji privatnih robnih marki ovog trgovinskog lanca, naglašava Drašković.

Prvi čovek "Svisliona" procenjuje da je ovaj sporazum vredan čak 1,5 milijardi evra, jer bi upravo ovoliki promet trebalo da ostvari ta firma u narednoj deceniji. Drašković od ovog partnerstva očekuje oko 20 miliona čiste dobiti na godišnjem nivou, ali objašnjava da za sada ni jedan ni drugi koncern nemaju planove o "ulaženju" u tuđu vlasničku strukturu i međusobnu kupovinu akcija.

Partneri procenjuju da će dogovorene postupke u vezi sa analizom, pripremom i realizacijom strateškog povezivanja završiti u prvoj polovini ove godine. Koncern "Svislion-Takovo" je vodeći proizvođač hrane u jugoistočnoj Evropi. Planovima za 2007. godinu predviđen je ukupan prihod veći od 350 miliona evra od proizvodne delatnosti i više od 140 miliona evra od trgovine. Njihov proizvodni program čine konditorski proizvodi, program dečje hrane, prerada voća i povrća, alkoholnih i bezalkoholnih pića, mesna industrija, proizvodnja piva i primarna proizvodnje jabuka. "Merkator" je vodeći trgovinski lanac prehrambenih proizvoda u regionu. Biznis planom za 2007. godinu, predvideo je ukupan prihod veći od 2,3 milijarde evra.

A. Nikolić

[objavljeno: 31.03.2007.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.