Izvor: KreditniCentar.rs, 29.Nov.2012, 10:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sve manje uzimamo kredite, a sve više kasnimo u otplati

Posle dužeg perioda, zabeležen je pad kreditne zaduženosti građana po svim kreditima osim keš zajmova, koji su i dalje najpopularniji. Ono što je primetno je i da iz meseca u mesec raste broj onih koji ne mogu na vreme da izmire svoje obaveze.

Na kraju prošlog meseca, zajmovi građanima su iznosili 602,65 milijardi dinara, a što je 1,1 odsto manje nego na kraju septembra, a što znači da su građani vratili više kredita nego što su uzeli novih. Ne samo da se manje zadužuju, >> Pročitaj celu vest na sajtu KreditniCentar.rs << već i raste broj onih koji kasne u otplati kreditnih rata.
- U oktobru 4,4 odsto građana kasni u izmirenju svojih kreditnih obaveza – kaže Veroljub Dugalić, generalni sekretar Udruženja banaka Srbije.
Porast broja onih koji ne mogu da vrate na vreme svoje rate rezultat je krize, koja se manifestuje kroz porast broja nezaposlenih, zamrzavanje plata, rasta cena, a uz to i domaća valuta gubi na vrednosti. Da bi olakšale svojim klijentima koji se nađu u finansijskom problemu, banke im nude nekoliko mogućnosti.
- Sagledavajući svakog klijenta pojedinačno i uvažavajući sve njegove specifičnosti, pokušavamo da nađemo model otplate koji će klijentu omogućiti uredno izmirenje obaveza. Jedan od njih je produženje roka vraćanja kredita za 24 meseca, što dovodi do smanjenja visine mesečne obaveze. Klijentu se nudi i korišćenje grejs perioda u istom trajanju u okviru kojeg plaća samo kamatu – kaže Živojin Savić, izvršni direktor za poslove sa stanovništvom Komercijalne banke.
Za klijente koji su privremeno ostali bez posla, kako objašnjava naš sagovornik, postoji mogućnost privremene obustave plaćanja svih obaveza po kreditu i nastavak izmirenja posle ugovorenog grejs perioda.
- Klijenti se, pored produženja roka vraćanja kredita, uglavnom opredeljuju za refinansiranje postojećih kredita novim kreditom, i to pre svega za dinarske gotovinske. Oni, zbog dužih rokova vraćanja i nevezanosti za oscilacije kusa dinara prema evru, omogućuju klijentima da smanje iznos mesečne obaveze i da ih lakše izmiruju – ističe Savić.
U Banci Intezi kažu da vode izrazito opreznu politiku upravljanja rizicima, te je procenat problematičnih kredita u banci niži u odnosu na prosek koji se beleži na nivou bankarskog sektora.
- Ukoliko se građani suoče s eventualnim problemima u otplati zajmova, banka u direktnoj komunikaciji s klijentima pokušava da pronađe najadekvatnije rešenje koje će im pomoći da prevaziđu poteškoće s kojima su se susreli. U tom smislu, klijentima su na raspolaganju opcije koje uključuju restrukturiranje kredita i reprogram – kažu u Intezi.
Izvor: 24sata

Nastavak na KreditniCentar.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta KreditniCentar.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta KreditniCentar.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.