Svaki brend ima svoj logo: Znate li kako su neki od poznatih brendova dobili boje zaštitnog znaka?

Izvor: Preduzetnik.rs, 11.Apr.2016, 17:19   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Svaki brend ima svoj logo: Znate li kako su neki od poznatih brendova dobili boje zaštitnog znaka?

Za neke brendove boja logotipa je tradicija koja se prenosi decenijama. Većini treba samo da pogleda nijansu određene boje kako bi shvatila o kojem se brendu zaista radi. Znate li zašto je Coca-Cola izabrala crvenu i belu, a Starbucks zelenu?
Slede zanimljive činjenice o brendovima.
Kada je Coca-Cola prvi put upotrebila svoj poznati crveno-beli logo?

Coca-Cola je sredinom 1890-ih počela da boji svoja burad sa sirupima u crveno, kako bi mogla razlikovati sirupe >> Pročitaj celu vest na sajtu Preduzetnik.rs << od ostalih tečnosti prilikom transporta. Kompanija je nazvala svoj prvi magazin ”Crveno bure” 1924. godine.
Zašto je web sajt novina Financial Times u roze boji?

Prvo izdanje novina je bilo 1893. godine, a kako bi se razlikovale od londonskog rivala Financial News, odlučili su se da svoj papir boje u rozu boju.
Google ima logo dugine boje. Zašto?

Boje impliciraju razigranost, a posebno poredak boja. Ruth Kedar, grafički dizajner koji je razvio logo, izjavio je: ”Na kraju smo se odlučili za primarne boje, ali umesto da ide sve po redu, stavili smo sekundarnu boju na L, koja je na kraju donela ideju da Google ne sledi pravila, niti poznaje granice.”
Zašto je logo BMW-a plave i bele boje?

Glasine su govorile da logo BMW-a predstavlja rezanje krila propelera kroz plavo nebo. Pogrešno! Kvadrati predstavljaju boje Slobodne Države Bavarske.
Zašto je logo Facebooka plav?

U intervjuu za The New Yorker, Mark Zuckenberg je izjavio: ”Plava je najbogatija boja za mene. Kada posmatram oko sebe, sve je plave boje.“ Ne zaboravite da plava boja spada u autoritativne boje i da nije baš slučajno što je izabrana baš plava boja.
Zašto je logo Shell-a svetložute i crvene boje?

Kada je društvo Shell iz Kalifornije izgradilo prvu benzinsku pumpu 1915. godine, izabralo je svetle boje kako bi se nosilo sa konkurencijom. Crvena i žuta su izabrane zbog dobrih odnosa sa Republikom Španijom.
Starbucks je koristio logo smeđe boje. Zašto su je promenili u zelenu?

Direktor Starbucksa Howard Schultz otvorio je svoj kafić i nazvao ga II Giornale. On je otvorio kafić jer nije uspeo uvjriti vlasnike Starbucksa da uvedu espresso u cenovnik. Godine 1987. izvorni vlasnici Starbucksa su prodali kompaniju Schultzu, koji je predstavio novi logo kompanije. ”Logo je mešavina boje sirene Starbucksa i II Giornale kafića”, rekao je Schultz.
Zašto Yahoo koristi ljubičasti logo?

Suosnivač Yahooa David Filo izašao je da kupi boje za krečenje zida. Misleći da je siva, nepažnjom je kupio  ljubičastu boju koja ga je fascinirala.
Zašto je Land Rover odlučio da mu logo bude zelene boje?

Postoji mit da je Land Rover dobio boju po godini u kojoj se utrkuje; tako su britanski sportski automobili dobili zelenu boju, dok su se Italijani trkali u crvenim automobila. Land Rover ima poslovni prostor u zelenoj boji, pa su odlučili da i sama boja automobila bude zelena. Logo je izvorno svetle zelene sa crvenim slovima, a onda svetlozelena sa žutim slovima, da bi svetlozelena bila zamenjena tamnozelenom.

Kao što vidite, nije neka misterija iza boja poznatih rendova. Ipak, danas se dosta pažnje posvećuje bojama kada se kreira zaštiti znak brenda i biraju se one koje izazivaju određena osećanja koja su u skladu sa proizvodima i uslugama koje kompanija nudi.
The post Svaki brend ima svoj logo: Znate li kako su neki od poznatih brendova dobili boje zaštitnog znaka? appeared first on http://preduzetnik.rs.

Nastavak na Preduzetnik.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Preduzetnik.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Preduzetnik.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.