Izvor: B92, 25.Apr.2013, 16:24   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Stiglo svih 30 "španaca"

Beograd -- U novobeogradski depo "Sava" stigla su i poslednja četiri moderna niskopodna tramvaja španskog proizvođača "Kaf".

Ova vozila su u delovima dovezena kamionima iz fabrike u Saragosi i sada ih sklapaju majstori GSP-a.

Početkom sledeće nedelje biće testirana na trasi od Bloka 45 do Ustaničke ulice i do Banovog brda.Ova četiri tramvaja najverovatnije će početkom maja početi da prevoze putnike, piše Politika.

Ugovor za kupovinu ukupno trideset novih >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << tramvaja potpisan je 3. novembra 2009. godine. Ukupna vrednost ugovora je 81.361.032 evra sa PDV-om, a jedno vozilo košta 2.712.034 evra sa PDV-om. U cenu su uračunati i rezervni delovi, specijalni alati, obuka osoblja GSP-a, transport do depoa GSP-a, osiguranje, carina, porezi i svi drugi troškovi za isporuku i kontrolu tramvaja.

Karakteristike „španskog” tramvaja:

* 32,36 metara je dugačak

* 2,30 metara je širok

* 3,60 metara je visok

* 38.500 kilograma je težak

* šestora vrata

* 77 mesta za sedenje

* 165 mesta za stajanje

Noseće konstrukcije izrađene su od nerđajućeg aluminijuma, a unutrašnjost od specijalnog ekološkog i nezapaljivog materijala. Tramvaji španskog proizvođača saobraćaju i ulicama Edinburga, Antalije, Vitorije, Sevilje, Saragose i ostalih evropskih i svetskih gradova.

Popularni "španci” putnike prevoze na linijama 7, 7l, 12 i 13. Stanice kuda prolaze "španci” podešene su da u tramvaje mogu da ulaze stari sugrađani koji imaju problema da se popnu u vozila GSP-a. Osobe sa invaliditetom prevoze se novim tramvajima.

Temperatura u novim šinskim vozilima je između 22 i 25 stepeni Celzijusovih, jer ukoliko je spoljašnja temperatura veća od 25 stepeni, klima automatski uključuje hlađenje. Kada je temperatura 14 stepeni, uključuje se grejanje.

Novi tramvaj ima šest kamera koje "pokrivaju” 90 odsto unutrašnjosti vozila. Vozač ima kontrolnu tablu, a umesto u retrovizore, gleda u dva monitora.

Prednost "španaca” jeste što su dvostruko tiši od "starih” vozila, koji prave buku od 120 decibela.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.