Izvor: RTS, 13.Jan.2020, 08:49

Šta posle konkursa kada poslodavci ćute

Šta posle konkursa kada poslodavci ćute

Skoro 77 odsto kandidata koji se prijave ze poslove preko konkursa ne dobije povratnu informaciju od poslodavca. Miloš Turinski iz "Infostuda" kaže za RTS da je to alarmantan podatak. U 21. veku su to tri klika, dodao je Turinski, i naglasio da nedobijanje informacija može da obeshrabri one koji traže posao.
Gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, Miloš Turinski iz "Infostuda" je rekao da je to rezultat >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << istraživanja koje se zove "Oceni put do posla" i sprovodi se više od deset godina.

"Tu pitamo kandidate, ne poslodavce kako je prošao proces selekcije i regrutacije od momenta kada su poslali prijavu do samog kraja da li su dobili povratnu informaciju o ishodu konkursa", rekao je Turinski.
Prema njegovim rečima, to je alarmantan podatak, jer su u pitanju veliki procenti.
"Ako pogledamo od 2008. godine ka ovoj godini, taj procenat je išao na dole, ali to je bilo neznačajno malo – od 80 odsto, pa se spustilo do 77 odsto. I dalje je taj procenat visok, veliki je broj poslodavaca koji ne daje nikakvu povratnu informaciju", rekao je Turinski.
Istakao je da je u i istraživanju ocenjivano više od 21.500 oglasa za posao što čini više od 6.000 pojedinačnih poslodavaca. "Gledali smo da poslodavce koji ocenjujemo budu samo oni koji su imali minimum tri oglasa na godišnjem nivou", kaže Turinski.
Nisu uvrstili poslodavce koji su imali samo jedan oglas, već su hteli realnu sliku, istakao je Turinski.
Ukazao je da zakon ne može da obaveže i utiče na poslodavce da daju povratnu informaciju, radi se o kulturi poslodavca i vođenju računa o ličnom trendu kako će se postaviti prema kandidatu i šire.
"Mi imamo primer – svi kandidati koji su odgovorili da nisu dobili povratnu informaciju su ujedno pitani da li bi ponovo konkurisali kod istog poslodavca, 65 odsto njih je reklo da ne bi više nikada konkurisalo, a 70 odsto ne bi čak tog poslodavca preporučilo bližem poznaniku ili prijatelju", istakao je Turinski. 
Sve se teže popunjavaju slobodna radna mestaKako kaže, poslodavci moraju da počnu da vode računa o tome.
"Imamo sve manje i manje kvalitetnih kadrova i sve se teže popunjavaju slobodna radna mesta, krajnje je vreme da poslodavci obrate pažnju kako će izgledati u javnosti, kako će se predstaviti kandidatima", rekao je Turinski.
Poslodavci na nekim konkursima dobijaju i preko 500 prijava i oni koji sede sa druge strane, to jest menadžeri, njima to nije osnovni posao. "To je puno posla za njih, moramo da vratimo loptu na njihov teren, omogućeno je da putem automatske poruke pošaljete poruku – žao nam je niste prošli", ukazuje Turinski.
U 21. veku su to tri klika, jer nedobijanje informacija može da obeshrabri one koji traže posao. 
"Apelujemo na kandidate da direktno kontaktiraju poslodavce posle konkursa – da pitaju kako su prošli i gde mogu da budu bolji", zaključio je Turinski. 

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

 I drugi pišu o ovome:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.