
Izvor: Preduzetnik.rs, 30.Jan.2016, 02:28 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Šta je potrebno za predaju finansijskih izveštaja za 2015. godinu?
Obavezan elektronski potpis za finansijske izveštaje za 2015. godinu
Agencija za privredne registre (APR) obaveštava sva pravna lica i preduzetnike da se finansijski izveštaji za 2015. godinu sastavljaju isključivo u elektronskoj formi i dostavljaju potpisani kvalifikovanim elektronskim potpisom zakonskog zastupnika. Rok za predaju konačnih finansijskih izveštaja Agenciji za privredne registre je do 29.02.2106.
Za efikasnu predaju završnog računa (finansijski izveštaji) >> Pročitaj celu vest na sajtu Preduzetnik.rs << potrebno je da:
Imate pristup portalu Agencije za Privredne registre
Naručite kvalifikovani elektronski sertifikat
Kako do kvalifikovanog elektronskog potpisa?
Šta je elektronski potpis? Elektronski potpis predstavlja tehnologiju čijom se primenom u sistemima elektronskog poslovanja omogućava provera autentičnosti potpisnika, zaštita integriteta podataka koji se prenose i neporecivost elektronskog potpisivanja date poruke ili dokumenta.
Novonastala obaveza zakonskog zastupnika malih, srednjih i velikih pravnih lica je da na zakonom i podzakonskim aktima propisan način stekne kvalifikovani elektronski sertifikat, i u vezi sa tim mogućnost elektronskog potpisivanja dokumenata.
Prema tome, kvalifikovani elektronski sertifikat (KES) predstavlja Vaš lični potpis u elektronskom obliku. Sa KES-om možete potpisivati sva dokumenta i obrasce za preduzeće, u kom ste zakonski zastupnik, ili dokumenta i prijave u Vaše lično ime.
Kvalifikovani elektronski potpis u Republici Srbiji izdaju: Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Javno preduzeće PTT saobraćaja „Srbija“, Privredna komora Srbije, Halcom ad i E – Smart Systems doo – ESS CA. O tome za koga se odlučiti i koliko košta izdavanje KES-a smo već izveštavali i možete pogledati ovde.
Aplikaciju za elektronsko potpisivanje dokumenata možete preuzeti sa ovog linka.
Pri porudžbini KES-a, korisnici imaju dve opcije:
Kvalifikovani sertifikat bez E bank opcije (podržava pristup APR-u, Poreskoj upravi, E-upravi)
Kvalifikovani setfikat sa E bank podrškom (podržava pristup Halcom elektronskom bankarstvu, APR-u, Poreskoj upravi, E upravi)
Obe vrste sertifikata se mogu koristiti na svim portalima države, kao i na portalu Agencije za privredne registre, za predavanje godišnjih finansijskih izveštaja.
Za nedostavljanje finansijskih izveštaja na zakonom propisan način pravno lice će se kazniti novčanom kaznom u iznosu od 100.000 do 3.000.000 dinara. Ukoliko je zakonski zastupnik srpskog društva strani državljanin, prethodni uslov za dobijanje elektronskog potpisa jeste postojanje odobrenja privremenog boravka u Republici Srbiji.