Izvor: Politika, 22.Feb.2008, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Srbija u očima stranaca

Na pitanje „Da li biste posetili Srbiju” – 80 odsto ispitanika je odgovorilo pozitivno, a na pitanje „da li biste ulagali u Srbiju” bilo je isto toliko negativnih odgovora

Odgovori inostranih gostiju Četvrtog sajma brendova, koji jenedavno održan u Beogradu, na pitanje „Kako vidite Srbiju” bili su vrlo zanimljivi: „To je nova zemlja”, „Snažna nacija sa mnogo neiskorišćenih resursa koje morate upotrebiti trasirajući put u budućnost”. >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << Interesantan je bio i odgovor Kevina Kelera gosta iz SAD, koji je konstatovao da je Srbija „stara zemlja ali nova nacija”.

– S vremenom će i neka stara sećanja da blede. Možda će prevladati tenis i Novak Đoković. Verujte mi, Amerikanci još uče o Srbima – rekao je Keler.

Ovo su bili neki od zaključaka koji su se mogli čuti na sastanku Tima za primenu strategije i Saveta za promociju naše zemlje, održanom u Palati Srbije sa inostranim ekspertima, čija će zapažanja svakako biti dragocena u realizaciji projekta „Izgradnja i pozicioniranje nacionalnog brenda Srbije”.

Kroz razgovor se iskristalisala važna i često pominjana naznaka –da je Srbija zemlja neobično lepe prirode, planina, banja, šuma... Ali, saznalo se i da većina gostijuo tome tek neštozna, ali da nisu imali prilike da to vide i dožive. Da li je onda recept da sve te stručnjake, kada su nam već došli, potrpamo u minibus i krenemo u obilazak, kako bi oni potom o našim prirodnim bogatstvima i Srbiji plasirali pozitivnu sliku u svetu?

Nažalost, mnoge planine nemaju određenu visinu pogodnu za skijanje, nisu povoljne ni za izgradnju golf terena, a i golf nije naš sport...Izgleda je najbolje da verujemo u sopstvenu tradiciju, srpsko selo i srpskog domaćina, da svetu pokažemo kako imamo i ravničarsko, i šumadijsko i planinsko selo, Mećavnik i Sirogojno.

– O vašoj zemlji najpre nešto više treba da čuju potencijalni strani investitori. Turizam je važna grana, ali ona zahteva inostrana ulaganja. Mislim da će vam iz rezultata jedne ankete koju smo sproveli biti jasno o čemu se radi. Na pitanje „Da li biste posetili Srbiju” – oko 80 odsto ispitanika odgovorilo je potvrdno. Međutim, na pitanje „Da li biste ulagali u Srbiju” gotovo isto toliko anketiranih je odgovorilo: „Ne!” – kazao je Hoze Filip Tores, ekspert u oblasti brendiranja država i regiona, i pri tom naglasio da je većina dugoročnih projekata propala jer su se vlade i politike menjale, a prema njegovim rečima „to mora biti proces, strategija napravljena za period od pet godina”.

– Da biste postali poznati i lansirali sliku o sebi ili nekom domaćem proizvodu važna je dobra kreacija, identifikacija i naziv, a to mogu osmisliti kvalitetni ljudi – napomenula je Dajan Kromer, specijalista strateške komunikacije, i dodala da bi nam u fazi u kojoj se nalazimo bila dragocena pomoć stalnih inostranih konsultanata.

Nakon ovog podatka usledilo je pitanje Vojislava Žanetića, člana našeg Saveta za brendiranje: Koliko se državnih funkcionera s punim radnim vremenom u drugim zemljama bavi problematikom brendiranja? Odgovor je bio: „Niko!” U Švedskoj je postojala jedna takva institucija, ali je brzo propala.

Snežana Bogdanović

[objavljeno: 23.02.2008.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.