Sivo tržište goriva je teško zaustaviti (AUDIO)

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 27.Mar.2019, 17:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sivo tržište goriva je teško zaustaviti (AUDIO)

Gotovo trećina srpskih privrednika smatra da su poslednjih godina uslovi poslovanja poboljšani u oblasti nelojalne konkurencije, a čak 78% anketiranih navodi da je smanjen obim sive zone, pokazuje novo NALED-ovo istraživanje stavova privrede o sivoj ekonomiji. Tržište naftnih derivata godinama je bilo apostrofirano kao jedno od gnezda sive ekonomije, ali danas to više nije slučaj, ističe generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije Tomislav Mićović.

"Promet >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << goriva na sivom tržištu je nešto što je veoma teško iskoreniti bilo gde u svetu, međutim u našoj zemlji se odvijao promet velikih količina goriva u sivoj zoni", kaže Mićović i dodaje da se ovoj masovnoj pojavi stalo na put 2016. godine.

On je istakao da se, uprkos tome, i danas u poljoprivredno razvijenim područjima može zapaziti da veliki deo poljoprivrednika ne kupuje gorivo na benzinskim stanicama.

"Sivo tržište i dalje postoji, iako nije više tako rasprostranjeno kao nekada, te stoga država ne sme stati u borbi protiv te pojave", kaže Mićović i ističe da postoje veliki pomaci poput uklanjanja lož ulja sa sivog tržišta, zatim biodizela bez akcize, kao i baznog ulja koje se koristilo kao dizel gorivo.

On smatra da način na koji država subvencioniše gorivo za poljoprivrednike ide u prilog sivom tržištu, te da se nada da će Ministarstvo poljoprivrede uvesti ozbiljniju kontrolu novca koji se dodeljuje.

"Novac se uplaćuje na račun poljoprivrednika i oni mogu da kupe gorivo bilo gde i bez potvrde da su ga kupili legalno, te da na taj način državni novac stave u sive tokove", objašnjava Mićović i dodaje da bi bolji način subvencije bio kada bi poljoprivrednici bili obavezni da dokažu da su gorivo legalno kupili.

On je istakao da je država u rekordnim godinama sivog tržišta samo po osnovu neuplaćene akcize izgubila od 70 do 100 miliona evra godišnje.

"Razvijene zemlje imaju problem u pogledu prikazivanja lažnih namena subvencionisanog goriva, dok kod nas još postoji problem ilegalnog goriva iz okruženja", kaže Mićović i dodaje da problem predstavljaju prirodne granice (Dunav) koje je teško kontrolisati.

"Oko 3% dizel goriva na koji bi država izgubila naplatu dažbina bi bio prihvatljiv nivo koji neke države uspevaju da održe", zaključuje Mićović.

Emisiju "Biznis kompas" možete u celosti poslušati  OVDE

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.