Rečni lađari plove za Kipar

Izvor: Politika, 17.Nov.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Rečni lađari plove za Kipar

Uz zvuke Štrausovih valcera u velikoj sali srpskih brodara u Ulici kneza Miloša okupili su se skoro svi oni koji su proteklih decenija vladali lađama na Dunavu. Veliki jubilej Jugoslovenskog rečnog brodarstva - 60 godina od osnivanja, za jedne je bio prilika da se sete godina udarništva i procvata posrnulog džina, a za druge najava novog JRB-a. Bilo je i onih koji su imali utisak da su došli na komemoraciju.
Podeljene su i diplome, zahvalnice, povelje. Među dobitnicima priznanja su najveći >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << klijenti, bivši generalni direktori, ali i kiparska firma "Tamoza trejding". Dobitnik priznanja nije slučajno odabran. Ova kompanija je zajedno sa singapurskim "Daksim petroleumom" pre tačno deset dana pobedila na tenderu za kupovinu jučerašnjeg slavljenika i sledeće nedelje treba da potpiše ugovor.

Obećali su da će platiti 32,2 miliona evra, u investicije uložiti deset miliona evra, a svoj deo dobiće i radnici ukoliko žele da odu iz firme. Barem na prvi pogled - svi zadovoljni, posebno novi vlasnici koji su pobedili malteški konzorcijum, rumunsku kompaniju, ali i nesuđenog "srpskog Onazisa" Zorana Drakulića.

- Sa JRB-om čvrsto sarađujemo u poslednjih šest godina, a više od 90 odsto svih proizvoda prevozimo upravo njihovim plovilima. Smatrali smo da je ovo jedino ispravan poslovni potez da kupimo kompaniju. Bila je velika konkurencija, neki su istina želeli da kupe samo imovinu, zgrade... Teško je naći nekog ko hoće da uloži deset miliona evra u flotu - kaže Miloš Kremić, direktor "Tamoza trejdinga" i zastupnik konzorcijuma na tenderu.

Postavlja se pitanje ko se "krije" iza novog vlasnika? Pominjao se ruski kapital, a posebno je interesantno i da li JRB menja ime - zbog naziva "jugoslovenski".

- Jedino što je tačno sa Rusijom je da imamo predstavništvo u Moskvi, kao što imamo i u Kijevu i Beogradu. JRB je veliki brend na Dunavu i nema potrebe da mu menjamo ime, jer mi smo s ovom kupovinom dobili i brend za koji svi znaju i u Austriji, Nemačkoj, Mađarskoj, i nama kao ljudima u biznisu ne smeta naziv jugoslovenski. Ljudi iz sindikata su zamolili da zadržimo i grb i to ćemo uraditi - najavljuje novi vlasnik.

I sindikalci su zadovoljni. Obećao im je da neće biti otpuštanja, a otpremnine su 300 evra po godini staža.

- Dobili smo utisak da se radi o stabilnom partneru, a najvažnije je da je prošla ta neizvesnost ko će biti novi kupac. Imaju kapacitete da JRB ponovo postane jedna od najvećih kompanija na Dunavu. Samo "Daksin petroleum" ima godišnji profit od 62 miliona dolara, kolika je zapravo celokupna vrednost JRB-a, a godišnji promet je 3,5 milijardi dolara - kaže Ilija Ivošević, predsednik Jedinstvene organizacije sindikata JRB.

Novi vlasnik u "miraz" će dobiti i skoro 50.000 kvadrata poslovnog prostora u Prahovu, Novom Beogradu i Pančevu, poslovnu zgradu od 6.500 kvadrata u centru Beograda, ali i flotu od 20 brodova, desetine barži, a sadašnji ponos je samohotka "Deligrad" stara samo tri godine.

- Nadam se da će budući vlasnik nastaviti tradiciju, jer JRB je bio i biće lider na Dunavu, gde je uvek bio među prvih pet kompanija- očekuje sadašnji direktor JRB-a Milan Mijailović.

Kao što je sa potiskivačem "Kosmaj" pre više od četiri decenije bio pionir u organizaciji prevoza na Dunavu, tako su ovi rečni vukovi, nastali na tradiciji srpskog parabrodskog društva, spremni i za kiparsko-singapurske izazove koje sa sobom donose novi vlasnici.

[objavljeno: ]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.