Rasprava kao konstruktivni razgovor

Izvor: Preduzetnik.rs, 28.Nov.2018, 18:49   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Rasprava kao konstruktivni razgovor

Neko jednostavno voli da se raspravlja, da daaa svađalica je tako puno. Ukoliko ste se pronašli, i ukoliko ste i Vi „Gospodin Uve“ :-), moram Vam reći da i niste baš tako omiljeni u društvu.
Svađa je jedno a konstruktivna rasprava drugo. Rasprave u vidu konstruktivnog razgovora su neophodne za jedan normalan i zdrav odnos između dvoje ljude pa i čitavom timu. Jer danas svi funkcionišemo kao tim, a da bi isti opstao neohodan je zdrav odnos između ljudi koji ga čine.
Vrlo >> Pročitaj celu vest na sajtu Preduzetnik.rs << često ćete čuti „Mi savršeno funkcionišemo, nikada se ne raspravljamo, a nikad i nemamo razloga za to“. Budite sigurni da takav odnos nije zdrav i da ispod takve „tišine“ ima milion samo zamaskiranih problema.

U komunikaciji dvoje ljudi a pogotovu u timu sasvim je normalno da dodje do sukoba mišljenja. Ukoliko do toga ne dolazi, to sasvim sigurno znači da jedna strana sebično nameće svoje mišljenje i svoje stavove. Ukoliko ste osoba koja pretežno ne izražava svoje mišljenje onda ćete svoje ideje gurati pod tepih.  A Vaša netrpeljivost prema nadređenom će direktno proporcionalno rasti svaki put kada ne možete da iskažete svoj stav.
Zato je rasprava ali isključivo u formi konstruktivnog razgovora je preko potrebna za zdrav odnos između dvoje i više ljudi. Samo onda ukoliko porazgovarate na jedan smiren način, izrazite svoje nezadovoljstvo zbog određenih odluka ili promena možete rešiti problem koji Vas muči. Ukoliko izaberete da prećutite i problem gurnete pod tepih niste odmogli samo sebi već i svom menadžeru jer ga udaljavate od sebe, pogotovu svoje ideje i stavove. A upravo se Vaši stvaovi i ideje dopadnu šefu pa Vas možda u nekom budućem periodu unapredi i povisi platu.

Ne trudite se da pobedite Neka Vaš cilj ne bude pobeda u svađi ili raspravci u kojoj učestvujete. Jer ukoliko očekujete pobedu, Vi ste napadač i direktno napadate lice sa suprotne strane. Kao rezultat toga on može samo zauzeti odbrambeni stav, a to već ne ide u dobrom pravcu jer svako vuče na svoju stranu i tu rešenja nema.
Budite civilizovani Rasprava nije uvek racionalna. Poštujte tuđe stavove i mišljenja koliko god oni bili ponekad nerazumljivi i neshvatljivi.
Otvorena pitanja Otvorena pitanja su jako zanimljiva. Jer otvorenim pitanjima pokrećemo interaktivni razgovor gde svi učestvuju. Nemojte postavljati pitanja na koje sami dajete odgovore. Takva rasprava ne vodi rešenju.
Budite samouvereni ali ne preterujte Ljudi ne slušaju najpametnije osobe u sali. Studija iz 2013. godine pokazala je da ljudi slušaju i prate one koji se ponašaju kao neko ko zna šta radi. Objasnite zašto ste u pravu a ne da ste samo Vi u pravu i da su samo Vaši stavovi ispravni.

Koristite grafikone, brojeve, iznose Ljudi veruju nauci, brojevima, grafikonima. To su za njih čvrsti dokazi. Zato uvek potkrepite svoje stavove statističkim podacima. Tako ulivate poverenje.
Konačno svađa ne treba da bude svađa, pa je i sam izraz jako neprijatan. Neka to bude konstruktivna rasprava jer samo takva ima smisla,i samo takva vodi rešenju.
Vaš preduzetnik.rs
 

The post Rasprava kao konstruktivni razgovor appeared first on http://preduzetnik.rs.

Nastavak na Preduzetnik.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Preduzetnik.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Preduzetnik.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.