Raketa ostala sa tri autobusa

Izvor: Politika, 14.Apr.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Raketa" ostala sa tri autobusa

Loša privatizacija dovela do samog dna užičku firmu, koja je imala i 150 autobusa

Užice – Kada su prekjuče sudski izvršitelji došli na autobusku stanicu "Rakete" u Užicu naloživši da se zbog nagomilanih dugova i obaveza tog preduzeća oduzme 20 "Raketinih" autobusa i prebaci na jedan slobodan plac u ovom gradu, ova nekad renomirana firma ostala je sa svega tri autobusa u vlasništvu. Loša privatizacija, obavljena još 2002. godine, kojom je gazda "Rakete" postao >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << vlasnik kraljevačkog "Građevinara" Miloš Radenković, i dugogodišnje oklevanje nadležnih državnih organa da tu prodaju ponište poslali su na samo dno glavnog autobuskog prevoznika u užičkom kraju.

Imala je "Raketa" ne tako davno i 150 svojih autobusa, ali su, zbog lošeg poslovanja i pričinjenih višemilionskih dugova vlasnika, poslednjih godina mnogi otišli "na doboš".

Osuo se i broj zaposlenih u firmi, od preko 700, pao je na 240 najvernijih, koji su imali strpljenja da rade i bez plata. Izgubljene su mnoge linije, one gradske u Užicu preuzeli su drugi prevoznici. "Raketa" je u poslednje vreme jedino vozila po selima na području opštine Čajetina i za potrebe pojedinih zlatiborskih preduzeća. No, dugovi napravljeni neuspelom privatizacijom, kao i zahtevi onih koji su najmanje dolazili na posao da im se prodajom autobusa namire neisplaćene plate, doveli su do poslednjeg čina koji se odigrao u utorak: sudskog oduzimanja 20 autobusa, jednog servisnog vozila, kombi busa sa 20 sedišta i jedne "zastave 101".

– Bili smo revoltirani, molili sudske izvršitelje da nam ostave autobuse, budući da na licitaciju niko nije došao, jer sa samo tri vozila ne možemo da radimo i držimo linije u čajetinskoj opštini. Ali oni su, uprkos tome što su mnogi putnici čekali na prevoz, rešili da vozila odvezu na plac firme "Kopaonik Drina" u Krčagovu – objašnjava dispečer "Rakete" Dragan Nedić. – Ovih dana u Kraljevu traje suđenje za poništenje ove privatizacije. Očekujemo da će se to dogoditi i da će nas posle više od dve godine osloboditi muke.

Ima li nade, ukoliko se privatizacija poništi, da "Raketa" preživi sve ono što ju je snašlo?

– Smatramo da može – odgovara Nedić. – Računamo da bi nam bilo vraćeno ovih 20 autobusa, što je imovina firme, a ne Radenkovića, i to bi, sa ova tri preostala, bilo dovoljno za normalan saobraćaj. Onda bi moglo da se razmišlja i o onome o čemu smo sa opštinarima Užica i Čajetine razgovarali, da "Raketa" postane javno komunalno autobusko preduzeće ove dve opštine. To bi bila realna šansa, pod uslovom, naravno, da se država konačno seti i poništi ovu privatizaciju, za koju je valjda i previše dokaza da je propala.

B. Pejović

[objavljeno: 14.04.2007.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.