Izvor: S media, 26.Maj.2011, 12:12 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Prugama potrebne milijarde
Za rekonstrukciju i modernizaciju 770 kilometara železničkog Koridora 10 kroz Srbiju potrebno je oko 4,6 milijardi evra.
To podrazumeva izgradnju savremene dvokolosečne pruge za mešoviti, odnosno putnički i teretni saobraćaj, za brzine od 160 kilometara na sat.
Posao bi mogao da se realizuje u dve faze, tako što bi prvo bile modernizovane pruge severno od Niša, a potom bi se izradila dvokolosečna, elektrificirana pruga od Niša ka Dimitrovgradu >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << i Preševu.
"Železnice" prodajom imovine vraćaju dugove
Ovo je u sredu istakao Milovan Marković, generalni direktor ”Železnica Srbije” otvarajući u Beogradu jednodnevni sastanak međunarodne radne grupe eksperata za razvoj kompletnog Koridora 10 od Salcburga do Istanbula.
Trenutno su u Srbiji aktivna dva gradilišta na Koridoru 10. Reč je o mostu preko Velike Morave, na deonici niške magistrale Jovac - Ćuprija, čija je vrednost devet miliona evra i koji treba da bude završen za 18 meseci i ”Žeželjevom mostu” u Novom Sadu, čija je vrednost 45,3 miliona evra i koji treba da bude završen za 32 meseca.
Puze brzi vozovi
- Do kraja godine očekujemo raspisivanje tendera za izgradnju deset kilometara nove pruge kod Paraćina i osamnaest kilometara drugog koloseka pruge Stalać - Đunis - istakao je Marković.
AKCIONARI
Vlada Srbije u četvrtak bi trebalo da usvoji akt o promeni pravnog statusa ”Železnica Srbije” iz javnog preduzeća u zatvoreno akcionarsko društvo. Potom će Skupština novog društva formirati četiri zavisna preduzeća.
(Novosti foto:Novosti)