Prosečna brzina vozova u Srbiji 42 km/h

Izvor: Večernje novosti, 29.Jan.2013, 16:07   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Prosečna brzina vozova u Srbiji 42 km/h

BEOGRAD - Prosečna brzina vozova na prugama u Srbiji je 42 kilometra na sat, a samo u poslednjih godinu dana uvedeno je 300 deonica, ukupne dužine 400 kilometara, na kojima je obavezna lagana vožnja od najviše 10 kilometara na sat, izjavio je danas direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović.Na 34 odsto pruge brzina je manja od 60 kilometara na sat, a na samo tri odsto veća od 100 kilometara na sat, ukazao je on na panel diskusiji "Kako do modernih srpskih železnica".Zbog toga Srbiji preti >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << opasnost da se prevoz robe prebaci na Koridor četiri, koji ide preko Mađarske, Rumunije i Bugarske, što bi železnicu dovelo u velike finansijske probleme.Da bi se izbegle te "lagane vožnje" na koridorima 10 i 11 , naveo je Simonović, potrebno je uložiti 350 miliona evra, radeći paralelno i remont pruge i otklanjanje tih slabih tačaka, a da bi se sve to završilo treba pet godina.UŠTEDA Simonović je najavio da će novo rukovodstvo Železnica Srbije maksimalno raditi na uštedama i da će sav ruski kredit od 800 miliona evra u predviđenom roku biti usmeren u Koridor 10, za šta je i namenjen. On je rekao i da će, kako bi se uštedelo, sav materijal koji u rekonstrukciji bude skidan sa Koridora 10 i pruge Beograd - Bar, biti usmeren na remont lokalnih pruga.Zbog takvog stanja pruga u Srbiji sad 12 novih železničkih garnitura, koje mogu da postignu velike brzine, voze u proseku između 30 i 40 kilometara na sat, upozorio je on.Prosečna starost pruga u Srbiji je 42 godine, većina postrojenja je stara 34 do 40 godina, a prosečna starost voznog parka je 30 godina, rekao je Simonović.On je upozorio i na problem lošeg rukovođenja železnicom, i kao primer naveo najnoviji podatak da su, zbog nekorišćenja treće i četvrte tranše kredita Evropske banke za obnovu i razvoj, Železnice Srbije platile penale od pet miliona evra.Kada se uzme dvogodišnji obrt te dve dizel garniture za čiju kupovinu je kredit namenjen, šteta je još pet miliona evra, naglasio je Simonović, i dodao da niko još neće da kaže ime odgovornog za taj gubitak."Platićemo i još skoro milion evra zbog procedure, jer je neko suludo držao u fioci nešto što je samo trebalo da potpiše", objasnio je on.

Nastavak na Večernje novosti...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.