Prevara ili olakšica za kupce? U Srbiju stigao MAMAC ZA POTROŠAČE, ali svi se pitaju GDE SU POPUSTI?

Izvor: SrbijaDanas.com, 18.Sep.2019, 17:33   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Prevara ili olakšica za kupce? U Srbiju stigao MAMAC ZA POTROŠAČE, ali svi se pitaju GDE SU POPUSTI?

Svetski trend lojalti kartica stigao je i u Srbiju, a gotovo da nema trgovinskog lanca koji svojim kupcima ne nudi plastiku kojom ostvaruju popuste

Benzinske stanice, prodavnice, kafeterije, knjižare, pet šopovi, ali i avio-kompanije gotovo da se utrkuju ko će svojim kupcima ponuditi atraktivniju ponudu upravo kroz lojalti programe. Međutim, kolike pogodnosti zaista dobijaju njihovi korisnici?

Nije uvek sve tako svetlo kao što izgleda, jer da bi ostvarili mizerna >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << sniženje u pojedinim radnjama, morate da potrošite nezamislivu svotu novca. Zbog toga dobro razmislite da li se odabir te radnje isplati samo zbog lojalti kartice.

Stručnjaci kažu da su u Srbiji lojalti programi napravljeni sa jednim ciljem, a to je da povećaju broj ponovnih kupovina i pobede konkurenciju.

Zoran Nikolić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije kaže da lojalti kartice u pojedinim radnjama nameću potpuno nemoguću misiju. On navodi da u svetu, gde se potrošači poštuju, ovakve kartice mogu da pomognu da se ostvare realni popusti i da se zaista uštedi, ali da u Srbiji to često nije slučaj.

- To se najbolje oslikava u specijalizovanim radnjama jer kupci prosto nemaju potrebu da kupuju proizvode, recimo dečiju opremu, u ogromnom iznosu. U takvim slučajevima lojalti kartice su potpuna besmislica - kaže Nikolić.

- Takođe, ovakve radnje sprečavaju konkurentnost jer potrošač na taj način ako namenski odlazi zbog sakupljanja poena, sličica, bodova izbegava da ide na druga mesta sa istom ponudom jer ne može da računa na sniženja, a koja su zapravo neostvariva u praksi - kaže Nikolić.

On dodaje da prodavcima niko ne može da zabrani da prave ovakve programe, ali da kupci treba dobro da razmotre da li im se to zaista isplati.

- Svaki potrošač treba da bude dovoljno mudar i da shvati kupovinu kao važnu ekonomsku odluku. Treba da shvatimo da lojalti kartice možda možemo da upotrebimo, ali nikako da stvaramo sebi obavezu da pazarimo isključivo tamo gde je imamo - zaključuje Nikolić.

Da biste dobili karticu sa popustima, potrebno je da prodavcima ostavite svoje lične podatke i prethodno potpišete saglasnost - po pravilu su to formalne izjave sa potpisima saglasnosti, koje naši građani olako potpisuju, bez nekog temeljnog čitanja.

Podaci se smeju obrađivati samo na osnovu zakona ili saglasnosti. Saglasnost je po našem zakonu dobrovoljna i u pisanoj formi. Ako to neko ne poštuje, krši zakon.

1. Vlasnici mogu da uštede tako što će dobiti popust ili pak neku vrstu bonusa;

2. Trenutno stanje na kartici se pokazuje u poenima ili novčanom iznosu;

3. Kada nešto kupite, ta transakcija se odmah registruje i stanje na računu se menja;

4. Vrednost na kartici se umanjuje ako sakupljena sredstva unovčite.

BONUS VIDEO: KAKO JE NASTAO GASTARBAJTER? Tog oktobra 1968... (VIDEO)

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.