Izvor: Blic, 12.Jul.2007, 12:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Posle „punta“ stiže i „fijat doblo“
Prvi srpski „punto", odnosno „zastava 10", sići će krajem sledeće nedelje sa nove linije u „Zastavi". Mesečna proizvodnja bi trebalo da dostigne 400 vozila do kraja godine.
Prema rečima predsednika Upravnog odbora „Zastava vozila" Miodraga Savićevića, u decembru će se sa predstavnicima „Fijata" nastaviti dogovori o preuzimanju proizvodnje još dva vozila. Reč je o „fijatu doblo", koji će po istom principu kao i „punto", u Kragujevac stići >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << na proleće naredne godine, i još jednom, potpuno novom modelu narodnog, jeftinog automobila, čija bi proizvodnja mogla da započne u „Zastavi" u 2009. godini.
- „Doblo" je auto koji je konkurent „dačiji logan karavan" i koji je namenjen velikim porodicama ili ljudima koji se bave malim biznisom. Već se pravi u Italiji i u Turskoj, a kod nas je malo poznat. Sklapaće se u „Zastavi" sa oznakom „Fijata", ali se u perspektivi planira dobijanje licence i preuzimanje kompletne proizvodnje - kaže za „Blic" Miodrag Savićević.
Pravi hit će biti drugi automobil koji je projektovan u „Fijatu", prostran i jednostavan, i koji će koštati do 5.000 evra. Za dve godine, Italijani će početi da ga prave u Brazilu, zatim u Turskoj i u Izraelu, a četvrta fabrika bi trebalo da bude „Zastava". Praviće se bez državnih dotacija, i da bi proizvodnja bila rentabilna, moraće da se prodaje u serijama od najmanje 50.000 komada godišnje.
Plan prodaje „Zastave"
Tender za privatizaciju „Zastave" biće raspisan do kraja godine, a već nakon godišnjih odmora biće napravljen strateški plan za njenu prodaju.
- Potrebno je napraviti „buket" najpovoljnijih uslova sa kojim će najviši predstavnici Vlade i „Zastave" kod deset velikih svetskih proizvođača automobila. Treba učiniti sve kako bi se privukla kompanija koja će uložiti više milijardi dolara u našu auto-industriju.